Menu

  Veel gestelde vragen!  

  • Is er ook een minimaal bestelbedrag?

-Nee! Of je nou één kraaltje besteld of een grotere bestelling, wij hanteren geen minimaal bestelbedrag meer! De verzendkosten blijven €3,95 tot een gewicht van 2 kilo en wat door de brievenbus past. Hierna gelden de tarieven van PostNL.

  • Hoe snel wordt een bestelling verzonden? 

-Zodra de betaling bij Atelier Hobbekol op de rekening is bijgeschreven. Normaal is dit nog dezelfde dag als dat de betaling is gedaan. 

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

-Ja dat kan! Tijdens het bestellen vul je onder je "eigen gegevens" bij "afleveradres" de adresgegevens in waarnaar je bestelling verzonden moet gaan worden. Altijd handig als je eens iemand wilt verrassen en wel zo gemakkelijk!

  • Ik ben iets vergeten te bestellen, moet ik dan weer opnieuw €3,95 aan verzendkosten betalen?

-Vergeten is menselijk en nee je hoeft dan niet opnieuw een bestelling te plaatsen. Je belt gewoon even met tel: 0527-251249/mobiel:06-40497443 en als je bestelling nog niet verzonden is kunnen wij het er nog voor je bij instoppen. De totale bestelling zal dan in één keer verzonden worden op het moment dat de betaling van de nalevering (en uiteraard als er meer portokosten bij komen) ook is bijgeschreven op onze rekening. Mocht de bestelling al onderweg zijn dan zijn wij helaas genoodzaakt om opnieuw de verzendkosten in rekening te brengen. Maar wij adviseren je om altijd te bellen, want nee heb je en ja kun je krijgen!

  • Ik heb een mail gekregen dat mijn bestelling is geannuleerd, hoe kan dit? 

-Wij hebben binnen 14 dagen geen betaling van je mogen ontvangen en gaan er dan van uit dat je het product niet meer wilt ontvangen.

  • Ik wil mijn bestelling volgen, kan dit? 

-Dat kan! Als de betaling gestort is zal er een Track&Trace code naar je toegemaild worden waarmee je je zending kunt volgen. Zo weet je ook wanneer je je pakketje kunt verwachten en zien wij dat het bij je is aangekomen. Let op! Dit kan alleen bij een brievenbuspakje en pakketpost!

  • Mijn bestelling is nog niet bezorgt. Wat nu? 

-Doordat wij afhankelijk zijn van PostNL kan het voorkomen dat een bestelling wat al verzonden is onderweg is blijven steken en zo vertraging oploopt. Als je na 7 dagen nog niets hebt ontvangen verzoeken wij je vriendelijk ons op de hoogte te stellen zodat wij een onderzoek kunnen gaan starten. Je dient wel aan te kunnen tonen dat je zelf al bij het postagentschap in je buurt en bij PostNL hebt geïnformeerd naar je pakketje. Tevens kan het bij ING voorkomen dat het wat langer duurt als bij andere banken. Wij wachten daarom 7 dagen en als er dan nog geen betaling heeft plaatsgevonden nemen wij contact met je op.

  • Ik zou graag extra korting willen voor een goed doel. Doet u hier aan? 

-Hier kunnen wij kort over zijn. Wij doen niet (meer) aan kortingen voor goede doelen! Er komen zo vaak van dit soort verzoeken binnen dat dit een onmogelijke zaak is geworden. Door diegenen die er in het verleden ook nog eens misbruik van hebben gemaakt hebben wij moeten besluiten hier geen gehoor meer aan te geven. Wij doen zelf aan een goed dierendoel waar een deel van de opbrengst heen gaat en dat kun je bij SpeldinHooiberg in de webshop terugvinden.

  • Ik heb speciaal iets laten ontwerpen en maken. Kan ik dit nog terugsturen of omruilen voor iets anders?

-Nee, dit is in principe niet mogelijk omdat dit maatwerk betreft. Wij sturen iedere klant die van deze dienst gebruik maakt van tevoren via de mail verschillende foto's door om te bekijken. Als je deze mooi vindt en dus akkoord gaat met de koop stem je met de algemene voorwaarden in dat een dienst die al in gang is gezet geheel of gedeeltelijk betaald dient te worden en er bij acceptatie geen geld terug gestort kan worden en ruilen niet mogelijk is. Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken of er een oplossing mogelijk is.

  • Ik heb betaald met een cadeaubon. Kan ik de producten binnen de 14 dagen retour garantie terugsturen en er geld voor terug krijgen?

-Je kunt altijd gebruik maken van je recht om producten binnen 14 dagen terug te sturen. In het geval je met een cadeaubon hebt betaald wordt er geen geld uitgekeerd maar wordt er met een cadeaubon terugbetaald.

  • Hebben de producten die ik koop precies dezelfde kleur als in de webshop te zien zijn?

-Wij proberen zo goed als mogelijk de kleuren op de afbeeldingen te zetten. Echter, buiten is het de ene dag vrolijk en zonnig weer en de andere dag weer wat somberder en dit is dan vaak terug te zien in de belichting van de foto's. Wij doen onze uiterste best om de kleuren zo goed als mogelijk te benaderen. ​

  • Ik moet €3,95 verzendkosten betalen. Klopt dit?

-PostNL vraagt voor het versturen van een brievenbuspakje met Track&Trace (tot 2 kilo) €4,35. Met dit systeem kan het product goed verpakt en verstuurd worden en kunt je je bestelling volgen. Ook kunnen wij met deze code je pakketje volgen en zien of het is aangekomen of niet. De verpakking, verhandelingskosten en het risico op verlies en beschadiging tijdens het transport nemen wij voor onze rekening als tegemoetkoming voor deze verzendkosten. Wij kopen voor alle bestellingen speciaal daarvoor bestemde brievenbusdoosjes in die aan een bepaalde maat moeten voldoen. De artikelen worden ook nog eens in bubbeltjesplastic verpakt zodat de bestellingen zoveel mogelijk beschermd zijn tijdens het verzenden. Wij doen dit als service aan onze klanten door dit geheel voor eigen rekening te nemen en zo de verzendkosten voor jou als klant zoveel als mogelijk te beperken!

  • Ik heb twee verschillende kortingscodes, kan ik die tegelijk gebruiken?

-Er kan per bestelling maar 1 code ingevuld worden.

  • Factuur of pakbon meesturen?

-Je krijgt nadat je betaald hebt een mail met daarin een uitgebreide bon van je bestelling die je zelf uit kunt printen of op kunt slaan op je computer. Mocht je toch een papieren exemplaar willen ontvangen? Geef dit dan tijdens het bestellen aan in het vakje 'opmerkingen'. Je moet er echter wel rekening mee houden dat we €1,25 per factuur vragen. Dit vanwege de kosten (tijd, papier, inkt, stroom, slijtage van printer) die het met zich meebrengt, maar nog belangrijker vinden wij de natuur, waar dit echt een aanslag op is! 

  • Ik wil mijn bestelling liever voordeliger via gewone brievenbuspost en/of een ander postbezorgingsdienst als PostNL laten versturen, is dit mogelijk? 

-Dat kan! Je kunt dit tijdens het bestellen doorgeven in het vakje "opmerkingen". Maar het risico op beschadigen of zoekraken is dan geheel voor je eigen risico en vervalt het risico voor Atelier Hobbekol! 

  • Kan ik ook achteraf betalen?

-Ja, dat kan! We zijn verplicht om een methode aan te bieden die achteraf betalen mogelijk maakt. Omdat we op dit moment nog geen ander systeem aan kunnen bieden als vooruit betalen, hebben we voor betalen onder Rembours gekozen. Let wel... wij zijn niet voor dit systeem vanwege de hoge kosten, maar bieden je dit omdat het verplicht is, toch aan!

  • Zijn de bezorgkosten boven een bepaald bedrag gratis?​

​-Bij een bestelling boven 60 euro zijn de verzendkosten helemaal GRATIS!​

© 2010 - 2019 Sieraden Webshop | Atelier Hobbekol | Exclusieve handgemaakte Sieraden | Kralen en Materialen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat u bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om uw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in uw winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kunt u geen producten bestellen of in uw winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of u ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via uw browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kunt u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.