FAQ

FAQ OF VEELGESTELDE VRAGEN.

  • Is er ook een minimaal bestelbedrag?

-Ja! Dit is 5 euro!

​-Bij een bestelling boven 50 euro zijn de verzendkosten voor een brievenbuspakje  GRATIS!​

-Bij een bestelling boven 70 euro zijn de verzendkosten voor pakketpost GRATIS!

  • Ik moet €3,95 verzendkosten betalen, klopt dit?

-PostNL vraagt voor het versturen van een brievenbuspakje met Track&Trace (tot 2 kilo) €4,85, maar wij berekenen slechts €3,95. Met dit systeem kan het product goed verpakt en verstuurd worden en kun je je bestelling volgen. Ook kunnen wij met deze code je pakketje volgen en zien of het is aangekomen of niet. De verpakking, verhandelingskosten en het risico op verlies en beschadiging tijdens het transport nemen wij voor onze rekening als tegemoetkoming voor deze verzendkosten. Wij kopen voor alle bestellingen speciaal daarvoor bestemde brievenbusdoosjes in die aan bepaalde maten moeten voldoen. De artikelen worden ook nog eens in bubbeltjesplastic verpakt zodat de bestellingen zoveel mogelijk beschermd zijn tijdens het verzenden. Wij doen dit als service aan onze klanten door dit geheel voor eigen rekening te nemen en zo de verzendkosten voor jou als klant zoveel als mogelijk te beperken!

De verzendkosten blijven €3,95 tot een gewicht van 2 kilo en wat door de brievenbus past. Hierna gelden de tarieven van PostNL.

-Is de betaling voor 16.00 uur bij Atelier Hobbekol op de rekening bijgeschreven, dan wordt het nog dezelfde dag vertuurd! 

-Dat kan! Als de betaling gestort is kun je een track&trace code bij ons opvragen waarmee je je zending kunt volgen. Zo weet je ook wanneer je je pakketje kunt verwachten en zien wij dat het bij je is aangekomen. Let op! Dit kan alleen bij een brievenbuspakje en pakketpost!

  • Mijn bestelling is nog niet bezorgt. Wat nu? 

-Doordat wij afhankelijk zijn van PostNL kan het voorkomen dat een bestelling wat al verzonden is onderweg is blijven steken en zo vertraging oploopt. Als je na 7 dagen nog niets hebt ontvangen verzoeken wij je vriendelijk om ons schriftelijk op de hoogte te stellen, zodat wij een onderzoek kunnen starten. Tevens kan het bij ING voorkomen dat je betaling wat langer duurt als bij andere banken. Wij wachten daarom 7 dagen en als er dan nog geen betaling heeft plaatsgevonden nemen wij contact met je op.

-Ja dat kan! Tijdens het bestellen vul je onder je eigen gegevens bij afleveradres de adresgegevens in waar je bestelling naar toe verzonden moet gaan worden. Altijd handig als je eens iemand wilt verrassen en wel zo gemakkelijk!

  • Ik ben iets vergeten te bestellen, moet ik dan weer opnieuw €3,95 aan verzendkosten betalen?

-Vergeten is menselijk en nee je hoeft dan niet opnieuw een bestelling te plaatsen. Je belt gewoon even met tel: 0527-251249/mobiel:06-40497443 en als je bestelling nog niet is verzonden, kunnen wij het er nog voor je bij in stoppen. De totale bestelling zal dan in één keer verzonden worden op het moment dat de betaling van de nalevering (en uiteraard als er meer portokosten bij komen) is bijgeschreven op onze rekening. Mocht de bestelling al onderweg zijn dan zijn wij helaas genoodzaakt om opnieuw de verzendkosten in rekening te brengen. Maar wij adviseren je om altijd te bellen of te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl want nee heb je en ja kun je krijgen!

-Wij hebben ondanks herinneringen na 7 dagen, geen betaling van je mogen ontvangen en gaan er dan van uit dat je het product niet meer wilt ontvangen.​

  • Ik zou graag extra korting willen voor een goed doel, doet u hier aan? 

-Hier kunnen wij kort over zijn. Wij doen niet (meer) aan kortingen voor goede doelen! Er komen zo vaak van dit soort verzoeken binnen dat dit een onmogelijke zaak is geworden. Door diegenen die er in het verleden ook nog eens misbruik van hebben gemaakt, hebben wij moeten besluiten hier geen gehoor meer aan te geven. Wij doen zelf aan een goed dierendoel waar een deel van de opbrengst heen gaat en dat kun je bij goed dierendoel in de webshop terugvinden.

-Nee, dit is niet mogelijk omdat dit maatwerk betreft. Wij sturen iedere klant die van deze dienst gebruik maakt van tevoren via de mail verschillende foto's door om te bekijken. Als je deze mooi vindt en dus akkoord gaat met de koop, stem je met de algemene voorwaarden in dat een dienst die al in gang is gezet geheel of gedeeltelijk betaald dient te worden en er bij acceptatie geen geld terug gestort kan worden en ruilen niet mogelijk is. Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken of er een oplossing mogelijk is. Kant en klare artikelen die in de webshop gekocht zijn kunnen uiteraard altijd geruild of teruggestuurd worden.

  • Heb ik garantie en kan ik eventueel ruilen?

-Je hebt drie maanden garantie. Maar als er na deze periode iets buiten je schuld om iets kapot gaat, doen wij hier niet moeilijk over en zullen proberen om samen met jou tot een oplossing te komen!

  • Ik heb betaald met een cadeaubon. Kan ik de producten binnen de 14 dagen retourtijd/bedenktijd  terugsturen en er geld voor terug krijgen?

-Je kunt altijd gebruik maken van het recht om producten binnen 14 dagen terug te sturen. In het geval je met een cadeaubon hebt betaald, wordt er geen geld uitgekeerd maar wordt er met een cadeaubon terugbetaald.

  • Hebben de producten die ik koop precies dezelfde kleur als in de webshop te zien zijn?

-Wij proberen zo goed als mogelijk de kleuren op de afbeeldingen te zetten. Echter, buiten is het de ene dag vrolijk en zonnig weer en de andere dag weer wat somberder en dit is dan vaak terug te zien in de belichting van de foto's. Wij doen onze uiterste best om de kleuren zo goed als mogelijk te benaderen. ​​

  • Ik heb twee verschillende kortingscodes, kan ik die tegelijk gebruiken?

-Er kan per bestelling maximaal 1 code ingevuld worden.

-Je krijgt nadat je betaald hebt een mail met daarin een uitgebreide bon van je bestelling die je zelf uit kunt printen of op kunt slaan op je computer. Mocht je toch een papieren exemplaar willen ontvangen? Geef dit dan tijdens het bestellen aan in het vakje 'opmerkingen'. Je moet er echter wel rekening mee houden dat we €1,95 per factuur vragen. Dit vanwege de kosten (uurloon, papier, Inkt Cartridges, stroom, verwarming atelier, slijtage van printer etc.) die het met zich meebrengt, maar nog belangrijker vinden wij de natuur, waar dit echt een aanslag op is! 

-Dat kan! Je kunt dit tijdens het bestellen doorgeven in het vakje "opmerkingen". Maar het risico op beschadigen of zoekraken is dan geheel voor je eigen risico en vervalt het risico voor Atelier Hobbekol! 

-Ja, dat kan! We zijn verplicht om een methode aan te bieden die achteraf betalen mogelijk maakt. Omdat we op dit moment nog geen ander systeem aan kunnen bieden als vooruit betalen hebben we voor betalen bij afhalen gekozen. Je kunt dan eerst kijken of het artikel wel bevalt en pas daarna betalen. Dit scheelt je ook nog eens €3,95 verzendkosten! Let wel... wij zijn aan het onderzoeken welke andere betalingssystemen in de webshop geplaatst kunnen worden!

-Wij zijn altijd op zoek naar bedrijven die goodies uit willen wisselen en proberen dan ook altijd een goodie bij je bestelling in te doen. Je krijgt in ieder geval altijd een bijpassend klein presentje van onszelf bij je bestelling in!

  • Kan ik het gezicht achter Atelier Hobbekol zien?

-Je kunt het gezicht van de mensen van het team van Atelier Hobbekol vinden in de rubriek even voorstellen wat onderaan de webshop staat.

-Dit zijn sieraden waar vaak net iets duurder materiaal in verwerkt is, bijvoorbeeld half edelsteen, keramiek etc.

  • Waar kan ik een bepaalde kleur van een sieraad vinden?

-Door met je muis op het blok van je keuze in het menu waar je voor gekozen hebt te gaan staan. Hierna vouwen alle pagina's op kleur uit.

  • Zijn alle horloges ook echt met de hand gemaakt?

-Ja! Alleen het horlogekastje wordt ingekocht.

  • Zijn dit alle oorbellen die er in de webshop staan?

-Nee, in het atelier zijn nog meer modellen. Je kunt ze ook op locatie bij de kraam bekijken.

  • Waarom geven de ringen over het algemeen zo weinig allergische reacties?

-Omdat er met gespoten aluminium wire en copper wire wordt gewerkt, waardoor het verflaagje haast geen allergische reacties geeft.

  • Kan ik ook handgemaakte sieraden voor een trouwerij of bruiloft laten ontwerpen en maken? En worden deze ook verkocht?

-Ja hoor! Ook kunnen wij tevens de bedankjes voor al je gasten verzorgen. 

  • Wat zijn precies dromenvangers of dreamcatchers? En zijn die ook met de hand gemaakt?

-Dromenvangers of dreamcatchers zijn in principe bedoeld om als decoratie artikel in je interieur te hangen. Ze kunnen zowel los aan het plavond, als tegen de muur gehangen worden. Ook staan ze mooi in een serre en zijn uiteraard door ons met de hand gemaakt!

  • Wat is het verschil tussen een sleutelhanger en een tassel?

-Sleutelhangers kunnen ook aan je tas als tashanger (tassel) of aan je sleutelbos gedragen worden, maar kunnen eveneens aan een mooie tak voor het raam of in het interieur gehangen worden. Mensen kopen deze ook wel als tassel voor hun (wind)hond om de halsband op te leuken.

-Ja. In het voorjaar en de zomer staan deze in de webhop.

  • Zijn er ook andere dingen te koop en te zien als alleen maar de sieraden?

-Ja er zijn ook andere dingen te zien zoals: dromenvangers, decoratie hangers, slippers, baby en kinder artikelen zoals speenkoorden, honden artikelen en wat er zoal meer op ons pad komt.

-Alles wat je ervoor nodig hebt om een sieraad in elkaar te zetten en eventueel extra kan gebruiken.

  • Is er ook de gelegenheid om een workshop te volgen?

-Ja! Dit kun je doen door via de workshop pagina het aantal plekken in je winkelmandje toe te voegen en de kortingscode workshop in te vullen, waardoor het systeem geen verzendkosten berekend. Je kunt hiermee een aanbetaling voor 5 euro p.p. doen en hebt zo de datum en plek voor de workshop gereserveerd. De 5 euro wordt tijdens de workshop zelf verrekend van het nog resterende bedrag, die je tijdens de aanvang van de workshop betaald.

-Uiteraard mag je het volledige bedrag ook van te voren overmaken. 

-Je kunt ook je plekje telefonisch te reserveren (waarop dit via de mail bevestigd moet worden)  via de contactpagina of mail naar: info@atelierhobbekol.nl. Je kunt een workshop volgen in het atelier op de bovenste verdieping, maar wij kunnen ook in een straal van 20 kilometer bij je op locatie komen.

  • Waar kan ik foto's bekijken van afgelopen afgelopen activiteiten?

-Je kunt deze onderaan de webshop bij Foto's op locatie bekijken en als je hierop klikt, zie je alle foto's.

  • Kan ik ook mijn kapotte sieraden laten repareren en zijn er tips om mijn sieraden mooi te houden?

-Wij repareren ook je sieraden! De prijzen hiervan staan in de rubriek reparaties.

-Tips om je sieraden zo lang mogelijk mooi te houden zijn o.a. dat je de sieraden NOOIT in contact moet laten komen met vocht zoals: douchen, zwemmen en s'nachts af moet doen in verband met zweten, parfum of body-lotion zijn een aanslag op je sieraden en verder is het bij bepaalde sieraden belangrijk dat je ze plat weg legt.

-Materialen die wat geoxideerd zijn kun je vaak met een zilverpoetsdoekje weer mooi oppoetsen.

Misschien vindt je het leuk om je hieronder aan te melden, of iemand anders uit te nodigen, voor de gratis nieuwsbrief?

veel gestelde vragen in ens Flevoland

© 2010 - 2023 Sieraden Webshop | Atelier Hobbekol | Exclusieve handgemaakte Sieraden | Kralen en Materialen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel