Menu

                              

ALGEMENE VOORWAARDEN:

AUTEURSRECHT:
Niets van deze site mag, geheel of gedeeltelijk, op welke wijze dan ook, worden overgenomen of gekopieerd! Artikel 10 lid 11 van de auteurswet van het wetboek van strafrecht.

BEZOEKADRES:
Atelier Hobbekol
Kruisstraat 73 8307AC Ens
Telefoon: 0527-251249
Mobiel: 06-40497443
info@atelierhobbekol.nl
Rekeningnummer: NL64 RABO 0143 6262 21 t.n.v. G. Wijnstok
Vanuit het buitenland BIC: RABONL2U
Atelier Hobbekol staat ingeschreven bij de kamer van koophandel te Lelystad onder nummer 32169766.
BTW nummer NL138199887B01
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten, tenzij anders op de desbetreffende pagina wordt vermeld!


ARTIKEL 1. PRIVACY POLICY:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten, en zal dan ook geen gegevens aan derden doorgeven/verkopen en zal er zorg voor dragen dat deze gegevens vertrouwelijk behandeld worden en via een beveilige SSL verbinding! Voor verdere uitgebreide informatie verwijzen wij u graag naar de pagina Privacy Policy die te vinden is onder alle pagina`s van de webshop!


ARTIKEL 2. ALGEMEEN
1. De prijs van de artikelen zijn per stuk tenzij anders vermeld, zolang de voorraad strekt en inclusief BTW maar exclusief verzendkosten.
2. Alle artikelen worden in Euro`s (€) aangegeven.
3. Minimaal bestelbedrag €7,50 (verzendkosten en kortingen uitgezonderd)!
4. Alle artikelen worden verzonden via PostNL.
5. Indien er door de consument een andere manier wordt gewenst, is dit op eigen risico en vervalt het risico voor Atelier Hobbekol!
6. Al de artikelen die u in deze webwinkel ziet staan zijn ook na telefonische afspraak via het atelier te bekijken en/of te kopen.
7. Tevens kunnen op dit adres (na telefonisch overleg voor een afspraak) bestelde goederen die via de webwinkel gedaan en betaald zijn, afgehaald worden.
8. De afbeeldingen die te zien zijn bij de sieraden en producten worden zo goed als mogelijk gefotografeerd en het liefst bij (zon)daglicht gemaakt, om de kleuren zo echt mogelijk te laten overkomen. Het kan echter voorkomen dat er toch enig kleurverschil optreed. Dit is niet te voorkomen en wordt zo nihil als mogelijk is, gehouden!


ARTIKEL 3. BETALING EN LEVERING:
1. Contant of overmaken binnen veertien dagen op de bankrekening van Atelier Hobbekol:
t.n.v. G. Wijnstok. Rabobank: NL64 RABO 0143 6262 21 Vanuit het buitenland is er een BIC-code nodig. BIC: RABONL2U
Zodra de betaling binnen is, worden de artikelen verzonden.
2. Levering geschiedt uiterlijk binnen 30 dagen.
U krijgt de factuur van uw bestelling via de mail toegezonden. Maar als u toch een papieren factuur mocht willen hebben, kan dit aangegeven worden tijdens het bestellen in het vak opmerkingen. Hier wordt dan wel €1,25 administratiekosten voor gevraagd.
3. Door regelgeving zijn we verplicht een andere mogelijkheid aan te bieden waarbij u achteraf kunt betalen.
Natuurlijk is er de optie betalen bij afhalen. Maar dat is niet voor iedereen mogelijk. Daarom is er de rembourszending. Dit is het bezorgen van een postpakket waarbij op het bezorgadres een bedrag (meestal de kosten van het pakket plus de rembourskosten voor het postbedrijf) contant betaald dient te worden aan de postbezorger. Dit gebeurt bij aflevering van de bestelling aan uw deur! Deze verzendwijze heeft niet onze voorkeur i.v.m. de hoge kosten en de extra administratieve handelingen. Maar we bieden het u toch aan!
4. Overschrijding van de leveringstermijn door Atelier Hobbekol van 30 dagen aan de consument geeft deze laatste geen recht op schadevergoeding! De consument heeft het recht om de bestelling te annuleren en wij zullen dan onmiddelijk en uiterlijk binnen 30 dagen tot terugbetaling overgaan van de goederen die om welke reden dan ook niet geleverd konden worden.
5. Andersom heeft Atelier Hobbekol het recht om na 14 dagen de koop te ontbinden als er nog steeds geen betaling heeft plaats gevonden!

(FACTUUR OF PAKBON MEESTUREN):
U krijgt nadat u betaald heeft een mail met daarin een uitgebreide bon van uw bestelling, die u zelf uit kunt printen of op kunt slaan op uw computer. Mocht u echter toch een papier en exemplaar willen ontvangen? Geef dit dan tijdens het bestellen aan in het vakje `opmerkingen`. U moet er echter wel rekening mee houden dat we €1,25 per factuur vragen. Dit vanwege de kosten (tijd, papier, inkt, stroom, slijtage van printer) die het met zich meebrengt, maar nog belangrijker vinden wij de natuur, waar dit echt een aanslag op is!


ARTIKEL 4. VERZENDKOSTEN:
1. De verzendkosten tot een gewicht van 2 kilo zijn €4,25 voor brievenbuspakje. Dit is inclusief verzend en verhandelingskosten.
Vanaf 2 kilo hanteren we de tarieven van PostNL namelijk €6,95 pakketpost. (Zie voor verdere info m.b.t. de verzendtarieven de rubriek: Verzendkosten/Levertijd).
Mocht een sieraad of artikel niet via brievenbuspost verstuurd kunnen worden vanwege de afmeting, gewicht, en/of het risico van beschadiging, dan wordt het als pakketpost verstuurd. Hier komt dan (tot 10 kilo) €2,70 aan verzendkosten bij op het totale bedrag van €4,25 wat al is overgemaakt voor de bestelling. Dus de totale verzendkosten voor de afnemer/consument komen op €6,95.
Mocht dit zo blijken te wezen, dan krijgt de consument voordat de artikelen verzonden gaan worden bericht van ons.
2. Mocht de afnemer/consument liever een sieraad of artikel uit eigen afweging, aangetekend, verzekerd verzenden, of als pakketpost laten versturen, dan komen de extra kosten voor rekening van de consument! Deze keuze kan tijdens het bestellen aangegeven worden in het vakje opmerkingen, of via de contactpagina.
Wacht dan met betalen op de mail van Atelier Hobbekol, waarin het uiteindelijke bedrag vermeld staat om over te maken. Tarieven hiervan zijn terug te lezen onder het kopje Verzendkosten/Levertijd onderaan alle pagina`s.


ARTIKEL 5. GARANTIE:
1. Bij gebreken aan een product dient dit binnen 7 dagen schriftelijk of via de mail bij Atelier Hobbekol gemeld te worden. De garantie bedraagt drie maanden, m.u.v. verkeerd of ondeskundig gebruik, d.w.z. onzorgvuldigheid met materiaal zoals het gebruik van parfums/zeepproducten en/of bijtende reinigingsmiddelen rechtstreeks op de sieraden of artikelen, verkeerd bewaren/wegleggen, waterschade, e.d. Klachten die hieruit voortkomen worden niet in behandeling genomen en de garantie komt in dit geval te vervallen. Atelier Hobbekol repareert de sieraden kosteloos als deze binnen de drie maanden garantie kapot gaan of er een ander gebrek aanwezig is! Is het artikel niet meer te repareren dan krijgt de consument het bedrag van aankoop plus de verzendkosten volledig terug, mits er van meerdere artikelen kopen sprake was, dan komen in dit geval de verzendkosten te vervallen.


ARTIKEL 6. RECHT VAN RETOUR:
1. De consument heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de artikelen te retourneren. U kunt dit doen d.m.v. een mail naar info@atelierhobbekol.nl of schriftelijk via de post, of door gebruik te maken van het formulier voor ontbindingsrecht. Telefonische retouren worden NIET in behandeling genomen! Hierna krijgt de consument nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen. Als er een product beschadigt of aantoonbaar gebruikt retour komt, zal bij aantoonbare schade of gebrek een redelijk bedrag door Atelier Hobbekol in mindering worden gebracht op het aankoopbedrag! Het betaalde bedrag, minus de schade, plus de volledige verzendkosten zullen dan terugbetaald worden. Het retour sturen is volledig voor de consument! Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor vermissing van het retour gestuurde pakketje! Vanwege hychiënische redenen kunnen oorbellen waarvan de verzegeling verbroken is NIET worden geretourneerd!
Wij verpakken uw gekochte sieraden zo dat u ze aan alle kanten goed kunt bekijken, passen en keuren. Maar alleen voor zover dat nodig is voor een goede beoordeling van het product!
2. Artikelen zullen (het liefst in originele verpakking) of deugdelijk verpakt teruggestuurd, terugbetaald worden. Maar altijd nadat er via de mail, of via het contactformulier, contact is opgenomen en al dan niet met het retour-formulier! Telefonische retouren worden NIET teruggenomen!!! Evenals pakketjes die als retour afzender verstuurd worden, ongefrankeerd worden verzonden, of te weinig betaalde porto, worden ook NIET teruggenomen!
3. Artikelen die speciaal voor de consument besteld waren, worden niet retour genomen. U moet dan denken aan op maat geknipt lint, draad, bepaalde letterkralen etc. Deze vallen onder maatwerk!


ARTIKEL 7. WAARDEVERMINDERING:
1. Mocht het product toch uitgepakt worden, dan dient dit alleen om de artikelen te bekijken en/of uit te proberen, maar niet meer dan benodigd om het artikel te kunnen beoordelen. Komt het artikel retour en er is schade of slijtage door zichtbaar gebruik, dan wordt deze schade in rekening gebracht bij de consument. Hierbij wordt het terugbetaalde aankoopbedrag verminderd met de schade die is ontstaan. Er wordt dus alleen de restwaarde uitbetaald plus de verzendkosten die zijn gemaakt.
ONJUISTE ADRESSERING!
Het komt nogal eens voor dat er pakketjes teruggestuurd worden omdat het adres niet correct is opgegeven. (Of dat het pakketje zoek raakt)
De postcode en het huisnummer zijn de belangrijkste gegevens! Als u deze verkeerd opgeeft zal het pakket altijd naar ons terug gestuurd worden! De kosten hiervoor, zijn wij dan helaas genoodzaakt aan u door te moeten berekenen. Controleer VOORDAT u de bestelling definitief plaatst uw adres gegevens en NOGMAALS op de orderevestiging! Zo kunt u altijd naar ons bellen als u achteraf ziet dat u uw adres foutief heeft opgegeven, en kunnen wij u deze extra kosten nog op tijd besparen!


ARTIKEL 8. VEILIGHEID EN AANSPRAKELIJKHEID:
1. Kinderen dienen sieraden altijd onder toezicht te dragen! Laat een baby of peuter NOOIT alleen met sieraden, omdat ze dit in de mond kunnen stoppen en er stikgevaar dreigt!!! Bovendien zien kinderen kralen vaak aan als snoepjes en steken dit niet zelden in hun mond. Daarom ook het advies om sieraden en kralen bij al te kleine kinderen uit de buurt te houden!
Ouders dienen er zelf op toe te zien, dat de sieraden onder toezicht door hun kinderen gedragen worden, en dat er met enige regelmaat op veiligheid en slijtage van de sieraden gecontroleerd wordt! Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade door afnemer!!!
2. Eventueel kunnen wij er zorg voor dragen dat er na een periode van het dragen van de sieraden, opnieuw bekeken wordt of er van enige vorm van slijtage sprake is, en heeft hiervoor een extra service, om het bij ons gekochte sieraad opnieuw te (ver)maken tegen een gereduceerd tarief! Deze service geld alleen bij sieraden en artikelen die onder de categorie kinderen vallen, zijn gekocht bij Atelier Hobbekol, en is bedoeld om alle risico`s op ongelukken zo klein mogelijk te maken, of indien mogelijk uit te sluiten! Neem altijd vooraf contact met ons op voor de kosten!


ARTIKEL 9. VERLIES OF SCHADE:
1. Onze postpakketjes worden verzonden via postNL.
Het risico van verlies tijdens transport is nihil, maar altijd mogelijk!
Daarom sturen wij alles als brievenbuspakje voor €4,25 inclusief verzend- en verhandelingskosten!
Deze vorm van versturen heeft het voordeel dat er een Track&Trace code afgegeven wordt, waardoor het te zien is dat het pakketje is afgeleverd!
Het Track&Trace nummer zorgt ervoor dat het pakje, bij eventueel verlies of beschadiging beter te traceren is en om te zien of het daadwerkelijk bij de consument is aangekomen.
De tarieven van PostNL zijn terug te zien onder het kopje: Verzendkosten/Levertijd.
2. Ook is het mogelijk om een artikel wat voor brievenbuspost doorgaat, te versturen als pakketpost, omdat het achteraf te groot blijkt voor de brievenbus. Wij zullen hierover vooraf contact met de consument opnemen om het restantbedrag alsnog over te maken op onze rekening, voordat het pakket verstuurd wordt! Het verschil met brievenbuspakje en pakketpost wordt ook verrekend als dit op eigen verzoek van de afnemer/consument verzonden wordt met pakketpost. Dan wordt de €4,25 van het bedrag van €6,95 voor pakketpost afgetrokken en betaald de consument uiteindelijk €2,70 extra bij voor pakketpost. Uiteraard geldt dit ook voor verzekerd verzenden tegen het daar voor geldende tarief.
3. Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan voertuigen of andere objecten ontstaan door verkeerd aanwenden van de producten en is niet aansprakelijk voor enige schade die voortkomt uit het dragen van haar sieraden, of ander gebruik ervan door de consument!
Deze gevolgschade kan op geen enkele wijze op Atelier Hobbekol worden verhaald, en is het risico van de consument zelf!


ARTIKEL 10. OPZEGGING/ONTBINDINGSRECHT/AFKOELINGSPERIODE/ EN HET RECHT VAN RETOUR:
1. De consument heeft overeenkomstig de Wet verkoop op afstand/ontbindingsrecht (art. 7:5 BW) veertien kalenderdagen bedenktijd voor de aankopen vanaf het moment van ontvangst. (z.g.n. afkoelingsperiode). Binnen deze periode kan de consument zonder opgaaf van reden het artikel retour zenden. Deze termijn gaat in op het moment van ontvangst van de goederen. Hierna krijgt de consument nogmaals veertien dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk retour te zenden.
Als de veertien dagen zichttermijn verstreken zijn, en de consument geen schriftelijk contact, of contact via de mail met Atelier Hobbekol opgenomen heeft, of via het retour-formulier aangegeven heeft de goederen te willen retourneren, dan is de koop een feit!
2. Mocht het artikel retour gestuurd worden, dan dient dat het liefst in originele verpakking of deugdelijk in bubbeltjesplastic verpakt te zijn (incl. accessoirres etc.).
3. Bij zoekraken van het pakje, is Atelier Hobbekol niet aansprakelijk! De consument dient te kunnen bewijzen dat de geleverde zaken zijn teruggestuurd d.m.v. een bewijs van postbezorging! Dit voor een eventuele regeling die Atelier Hobbekol uit coulance met de consument maakt!!!
LET WEL: HET GAAT HIER OM EEN VRIJWILLIGE REGELING VAN ATELIER HOBBEKOL ALS TEGEMOETKOMING NAAR DE CONSUMENT, EN DEZE IS HIERTOE NIET VERPLICHT EN ZAL NIET AUTOMATISCH OF ALTIJD GEDAAN WORDEN!!!
Hier geldt wel bij te vermelden dat de sieraden of artikelen in originele verpakking of deugdelijk verpakt in bubbeltjes plastic, zoals ze op het moment dat ze bij consument aankwamen, teruggestuurd moeten worden, om zo de kans op schade tijdens het terugsturen te verkleinen!
4. Duidelijk gedragen sieraden en gebruikte artikelen die beschadigd retour aankomen, worden via de restschade regeling afgehandeld!!!
5. Indien de consument toch binnen de veertien dagen bedenktijd besluit de sieraden of artikelen terug te sturen, komen de retour-kosten hiervan voor rekening van de consument wat minimaal: €4,25 brievenbus-pakje en maximaal: €6,95 pakketpost/ €8,60 aangetekend/ of €14,45 verzekerd verzenden kost. Dit dient te gebeuren zoals de consument zijn of haar zending ontvangen heeft! (minimaal een brievenbus-pakje)!
6. Eveneens komen teruggestuurde artikelen die niet in de originele verpakking, maar los in een envelop zijn gedaan, en hierdoor beschadigd bij Atelier Hobbekol aankomen NIET vergoed, of minus de schade die het tijdens het transport heeft opgelopen. De consument kiest er hiermee zelf voor, om het risico te nemen van zoekraken of beschadiging!
7. U krijgt u het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen veertien dagen na aanmelding van uw retourformulier of mail en vanaf binnenkomst van uw retourzending teruggestort, mits het product in goede orde retour ontvangen is. Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor zoekraken van retour-artikelen/pakketjes die door de consument zijn verstuurd!
8. Artikelen die speciaal op verzoek en dus onder maatwerk vallen, zijn uitgesloten van het retourrecht. Evenals de oorbellen waarvan het zegel verbroken is en zo vanwege hychiënische redenen niet meer verkocht kunnen worden!
9. Als er meerdere artikelen ineens gekocht zijn, maar er wordt een deel daarvan door de consument retour gestuurd, dan vervalt het recht op teruggave van de verzendkosten voor Atelier Hobbekol! Ook geldt dat als er voor boven de 60 euro gekocht wordt en er worden enkele artikelen retour gestuurd, de verzending NIET meer gratis is, omdat er dan beneden deze 60 euro besteed is en de verzendkosten die door Atelier Hobbekol gemaakt zijn, met het retour-bedrag in mindering gebracht zullen worden van het retour te betalen bedrag!
10. Als er door de consument besloten wordt om het sieraad of artikel alsnog terug te sturen, dient deze voorzien te zijn van een briefje met naam, adres, bankrekeningnummer, en ordernummer! Dit om het zoeken in de boekhouding te vergemakkelijken en het voorkomen van het onnodig lang voor de consument te laten duren voordat het bedrag teruggestort kan gaan worden!
11. De link voor het retour-formulier wordt u aangeboden links onderaan de pagina onder de kopjes: `Retouren/Klachten` en `Ontbindingsrecht/Herroepingsformulier`!
12. Het retourrecht geldt niet voor: verenigingen, instellingen, bedrijven, en niet particuliere klanten!! Deze kunnen in overleg wel ruilen, maar hier geldt dat er GEEN gebruik gemaakt kan worden van het ontbindingsrecht!
13. Het annuleren van een dienst die al in gang is gezet, dient gedeeltelijk betaald te worden naar gelang de opdracht is gevorderd! Het uurloon is via de mail op te vragen bij Atelier Hobbekol. Een opdracht voor het ontwerpen en/of maken van een sieraad die tussentijds geannuleerd wordt, dient dan ook gedeeltelijk betaald te worden al naar gelang het ontwerp is gevorderd!


ARTIKEL 11. ONTWERPEN VAN SIERADEN:
1. Bij speciaal ontworpen sieraden of artikelen zal er vooraf een aanbetaling gevraagd worden van 50%!
Indien het uiteindelijke ontwerp goedgekeurd wordt, kan de andere helft overgemaakt worden en zal het artikel opgestuurd worden als de betaling via één van de hierboven aangeboden opties (art. 3.3 betaling en levering) is voldaan!
2. Sieraden of andere artikelen die speciaal ontworpen zijn, kunnen NIET geruild worden en vallen niet onder het retourrecht omdat dit maatwerk betreft!
Het annuleren van een dienst die al in gang is gezet, dient gedeeltelijk betaald te worden naar gelang de opdracht is gevorderd! Het uurloon is via de mail op te vragen bij Atelier Hobbekol. Een opdracht voor het ontwerpen en/of maken van een sieraad die tussentijds geannuleerd wordt, dient dan ook gedeeltelijk betaald te worden al naar gelang het ontwerp is gevorderd!


ARTIKEL 12. RESERVEREN VAN EEN SIERAAD OF ANDER ARTIKEL:
1. Door minder leuke ervaringen heben wij moeten besluiten GEEN sieraden meer te reserveren!


ARTIKEL13. HONDENSIERADEN EN SIER-HALSBANDEN:
1. Sieraden zijn in beginsel bedoelt voor de mens die er rustig mee omgaat. Dit kun je echter van een hond niet verwachten en het is dan ook aannemelijk dat dit artikel niet lang meegaat. Bij de productie hiervan is rekening gehouden met: de prijs, de veiligheid (geen scherpe uitsteeksels e.d.), en een techniek die een stootje kan doorstaan. Bij de prijs is er ook rekening mee gehouden om niet al te dure materialen te gebruiken zodat je als het sieraad toch kapot mocht gaan, je een ander (honden) sieraad aan kunt schaffen zonder diep in de buidel te moeten tasten. Het is een sieraad voor een speciale gelegenheid en niet voor iedere dag! Een hondensieraad/tassel dus!
2. Op de hondensieraden zit (bij hoge uitzondering en door tegemoetkoming door Atelier Hobbekol) veertien dagen garantie en geld dus niet bij verlies!
3. Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt aan uw hond door het dragen van deze sieraden en ook niet voor het los schieten van de halsbanden. Deze zijn voor sier, en NIET als aanlijning! Hier moet een extra tuigje en riem naast gebruikt worden VAN EEN HONDENSPECIAALZAAK DIE HIERVOOR BEDOELT IS!!! Mocht een hond alleen een halsband die voor de sier bedoelt is om hebben en deze schiet los en de hond rent weg, dan is Atelier Hobbekol NIET aansprakelijk!!! U bent gewaarschuwd... Een tuigje voor de veiligheid van uw hond, en een halsbandje/tassel van voor de sier!!!


ARTIKEL 14. CADEAUBONNEN:
1. Ook cadeaubonnen zijn te koop bij Atelier Hobbekol. Vanaf €7,50 en hierna met het bedrag van uw keuze (excl. postzegel van €0,83) €0,83 tot 20 gram / €1,66 van 20 t/m 50 gram / €2,49 tot 100 gram / €3,32 tot 350 gram en €4,25 tot 2 kilo. Voor meer informatie over de tarieven: zie verzendkosten van PostNL: www.postnl.nl/tarieven/
Deze zijn bij het atelier zelf of bij een van de gelegenheden waar u Atelier Hobbekol tegenkomt zoals, markten, braderieën, evenementen, en andere locaties in te leveren, en kunnen voor sieraden en cadeau-artikelen ingewisseld worden. (De cadeaubon is niet te gebruiken voor materialen en zijn niet inwisselbaar voor contanten) en zijn drie jaar geldig vanaf de datum van aankoop. Aankopen die geretourneerd worden en waarbij met een cadeaubon/retourbon betaald is, worden ook weer terugbetaald met een cadeaubon! Hierbij wordt er dus eveneens geen contant geld terug uitgekeerd!
2. Bij bestellingen binnen Nederland en boven €60,00 (exclusief verzendkosten en eventuele kortingen en acties) vervallen de verzendkosten! Het verschil voor verzekerd verzenden dient wel door de consument betaald te worden! Deze verzendkosten gelden alleen binnen Nederland. Voor het buitenland gelden de daarvoor geldende post-tarieven!


ARTIKEL 15. HET BOEKEN VAN EEN WORKSHOP:
1. Bij het boeken van een workshop vraagt Atelier Hobbekol 10 euro per volwassen persoon vooruit, (uitgezonderd de workshop oorbellen en boekenlegger maken, waarbij een aanbetaling van €7,50 gevraagd wordt, glasparelknopen waarbij 20 euro en bij de workshop zoetwaterparels knopen 40 euro voorruit gevraagd wordt), en bij kinderworkshops vragen wij 5 euro vooruit met uitzondering van de workshop kinder-horloge maken, waarbij er een aanbetaling van €7,50 gevraagd wordt.
2. U kunt reserveren voor een workshop via de contactpagina of te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl of een plek reserveren via de webshop d.m.v. het kopen van een plekje voor een workshop, door deze te bestellen onderaan de pagina, waardoor u doordat u aanbetaald hebt verzekerd bent van een plek voor een workshop. Reserveer met hoeveel personen u komt en betaal op deze manier voor iedereen de aanbetaling, die uiteraard verrekend wordt tijdens de workshop! Vergeet niet de datum van de workshop en uw telefoonnummer in te vullen in het daarvoor bestemde vakje. Zo kunnen wij u bereiken als er wat meer info nodig is!
3. Tot veertien dagen voor de workshop kunt u deze nog kosteloos afzeggen door een mail te sturen naar info@atelierhobbekol.nl of via de contactpagina. Mocht de workshop na die veertien dagen afgezegd worden, dan beschouwd Atelier Hobbekol dit als een dienst die al in gang is gezet en wordt de aanbetaling vanwege de kosten die er voor de inkoop van de materialen en de voorbereidingen zijn gemaakt, NIET terugbetaald! Hierbij wordt echter wel de mogelijkheid geboden om de workshop naar een andere datum te verplaatsen zodat de consument er geen financiële schade van hoeft te ondervinden!
4. Een workshop kan zowel bij ons in het atelier, als bij de klant thuis gevolgd worden. Het minimale aantal is 4 personen (na overleg kan hiervan worden afgeweken). De tijd die voor een workshop staat is 1 tot 2 uur, en kan desgewenst opgevraagd worden. Mocht men langer door willen gaan dan komt er p.p. €2,50 per uur (excl. extra materialen) bij! Er zijn verschillende workshops te volgen, dus ook verschillende tarieven. Deze zijn bij Atelier Hobbekol d.m.v. een mail op te vragen via de contact pagina, of op de desbetreffende pagina te bekijken. Een workshop is inclusief: materiaal, begeleiding, reiskosten tot 10 kilometer als er op locatie gekomen moet worden (en gevolgd in het atelier) koffie met wat lekkers.
Voor een kinderworkshop geldt: Duur: vanaf 1 uur tot een totale tijd van 2 uur! En kost vanaf €7,50 per kind en is inclusief: materiaal, begeleiding, reiskosten tot 10 kilometer als er op locatie gekomen moet worden, en ranja met wat lekkers. Bij langer doorgaan komt er per uur €1,00 per kind (excl. extra materialen) bij. De kinderworkshops zijn t/m 12 jaar! Hierna geldt het volwassen tarief.
5. Voor de workshop parelknopen en ketting haken vragen wij in tegenstelling tot de andere workshops een andere aanbetaling. Voor de workshop glasparel knopen vragen wij een aanbetaling van 20 euro vooruit, en voor de workshop zoetwaterparels knopen vragen wij een aanbetaling van 40 euro vooruit. Voor de workshop ketting haken vragen wij een aanbetaling van 25 euro voorruit. Dit omdat het inkopen van het materiaal veel duurder is als de andere workshops, en zo het risico op erg veel verlies bij afzeggen of niet op komen dagen voor een workshop voor ons te beperken!
6. Een workshop parelknopen en ketting haken, kan worden afgezegd tot veertien dagen VOOR de aanvang van de workshop. Atelier Hobbekol stort dan het betaalde bedrag geheel op uw rekening terug! Na deze veertien dagen gelden dezelfde voorwaarden als bij de andere workshops! Er wordt na deze termijn GEEN geld meer terug betaald, omdat er voor een groot bedrag aan inkopen is gedaan, en om zo nog iets van de schade gedeeltelijk terug betaald te zien. Er is speciaal voor u kostbaar materiaal besteld en dit is een dienst die in werking is gesteld, en als opdracht gezien wordt! Uiteraard kunt u net als de andere workshops WEL de workshop kosteloos met alleen bijbetaling van het restantbedrag van de afgesproken workshop naar een andere datum verzetten, om zo alsnog aan deze leuke workshop deel te kunnen nemen.
7. Een workshop parelknopen kan in twee varianten.
De eerste variant is met glasparels, en kost €35,00,00 p.p.
De tweede variant is met echte (zoetwater) nuggets parels en kost 80,00 p.p.
Wilt u een grotere maat parels, dan wordt het bedrag uiteraard hoger! (kleiner kan eventueel ook)!
U kunt reserveren voor een workshop d.m.v. een telefoontje wat bevestigd moet worden met een mail van uw kant, via de contactpagina, of mailen naar: info@atelierhobbekol.nl . Of een plek reserveren via de webshop d.m.v. het kopen van een plekje voor een workshop door deze te bestellen onderaan de pagina, waardoor u doordat u aanbetaald hebt verzekerd bent van een plek voor een workshop. Reserveer met hoeveel personen u komt en betaal zo voor iedereen de aanbetaling, die uiteraard verrekend wordt tijdens de workshop! Vergeet niet de datum van de workshop en uw telefoonnummer te vermelden. Zo kunnen wij u bereiken als er wat meer info nodig is!
8. LET OP! Een eenmaal geboekte workshop kan niet zomaar worden afgezegd.
Bij tussentijdse opzegging na de veertien dagen opzegtermijn, heeft Atelier Hobbekol het recht om vanwege de gemaakte kosten, de aanbetaling in rekening te brengen.
Wij bieden echter een regeling aan waarbij de klanten de workshop kunnen verschuiven naar een andere datum, zodat deze toch kan plaatsvinden en beide partijen er geen financiële schade door ondervinden. Afzegging door omstandigheden (overmacht) is altijd bespreekbaar!
9. Atelier Hobbekol heeft het recht om door omstandigheden de workshop op het laatste moment te laten vervallen als niet aan de betalingsverplichting binnen de veertien dagen wordt voldaan! Als er sprake is van een vastgezette datum zal de consument toch de vereiste aanbetaling moeten betalen, omdat deze akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden waarin dit vaststaat en er geen tijdige afmelding binnen de veertien dagen voor de workshop heeft plaatsgevonden! Bij geen gehoor zal dit als een verzuim gezien worden en kan Atelier Hobbekol de vooruitbetalingen onmiddelijk bij de consument opeisen. In geval van een geschil zal dit bij een onafhankelijke partij neergelegd worden. Bij ziekte van onze kant (een zieke `juf`kan geen les geven) zullen wij na contact met de consument een oplossing bespreken. Uiteraard zal Atelier Hobbekol er alles aan doen om het voor de klant zo prettig mogelijk te regelen door aan te bieden de workshop te verzetten, of de vooruitbetaling volledig te retourneren naar de consument die dan van de workshop afziet! Hierbij kan Atelier Hobbekol niet aansprakelijk gesteld worden en kan er geen schadevergoeding geëist worden.


ARTIKEL 16. REISKOSTEN:
1. Bij een workshop bij de consument thuis worden er tot 10 kilometer afstand geen reiskosten berekend.
2. Vanaf 10 tot 20 kilometer zijn de reiskosten €0,30 per kilometer.
3. Na 20 kilometer komen wij in principe niet aan huis (uitzonderingen in overleg), maar kan men uiteraard bij ons aan huis een workshop volgen.


ARTIKEL 17. EXTRA KOSTEN:
1. Bij een workshop wordt vooraf een model afgesproken wat er gemaakt gaat worden.
Als er tijdens de workshop zonder overleg, een ander of langer model gemaakt wordt als dat overeen gekomen was, worden de extra materialen en kralen door berekend over het bedrag wat van te voren was afgesproken.
2. Tevens worden er extra kosten gerekend als u besluit dat de workshop langer door moet gaan als afgesproken.


ARTIKEL 18. UITVERKOCHTE ARTIKELEN:
1. Doordat wij de sieraden ook ergens anders uit hebben staan, kan het voorkomen dat een artikel al is verkocht voordat dit op de site bijgewerkt is.
Mocht dit zo wezen dan nemen wij contact op met de consument, en in geval van uitverkocht zal het totale bedrag plus eventuele verzendkosten dan direct teruggestort worden op de rekening van de consument.
Eventueel wordt de mogelijkheid geboden om een nieuw sieraad/artikel te laten maken in dezelfde stijl en prijs als datgene wat is uitverkocht.
Maar dit wordt NOOIT helemaal precies hetzelfde, vanwege het feit dat Atelier Hobbekol unieke handgemaakte exemplaren verkoopt!
2. Verder kan het voorkomen dat een artikel uitverkocht is doordat er ineens veel van verkocht wordt (denk hierbij aan materialen e.d.).
Ook hierbij geldt, dat het bedrag en de eventuele verzendkosten wat al is overgemaakt, uiterlijk binnen 30 dagen teruggestort zal worden naar de consument.


ARTIKEL 19. INFO OVER MATERIALEN EN AFBEELDINGEN:
1. Wanneer er gesproken wordt over zilver(kleur), of goud(kleur) dan wordt er bedoelt dat dit de kleur is.
Uiteraard kan men voor de prijzen die Atelier Hobbekol hanteert, niet verwachten dat er van echt goud of zilver sprake is. Als er echter wel echt goud of zilver gebruikt wordt zal dit duidelijk in de beschrijving bij het product vermeld staan!


ARTIKEL 20. OVEREENKOMST:
1. De afnemer/consument is in alle gevallen aan een overeenkomst tussen hem of haarzelf en Atelier Hobbekol gebonden. Ook mondelinge afspraken zijn bindend! Dit geldt voor zowel via de webshop in de winkelmand besteld, schriftelijk, via de mail of telefonisch overeengekomen! Bij het niet nakomen van een gemaakte afspraak/overeenkomst krijgt de consument schriftelijk bericht voor het nakomen of ontbinden van de gemaakte afspraken/boekingen/en bestelde artikelen.
Uiteraard dient ook Atelier Hobbekol zich aan deze overeenkomst te houden, en heeft de consument het recht om de overkomst bij niet nagekomen afspraken of niet tijdige leveringen schriftelijk aan het adres van Atelier Hobbekol te beëindigen.
2. Een overeenkomst tussen Atelier Hobbekol en de consument komt tot stand, nadat een bestelling door Atelier Hobbekol op haalbaarheid is beoordeeld of via het bestelformulier is besteld, via de mail, telefonisch of mondeling en wat naderhand met een mail door de consument bevestigd dient te worden. Een bestelling die afgerond is, is definitief!
3. Atelier Hobbekol behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen bestellingen of opdrachten te weigeren en/of te accepteren, en onder voorwaarde dat de verzending geschied na vooruitbetaling of bij vermelding van achteraf betaling via het verzenden onder rembours, of bij afhalen aan huis.


ARTIKEL 21. REPARATIES:
- Kleine reparaties zijn €2,50 per sieraad (exclusief materiaal).
*Hieronder vallen o.a. slotjes en onderdelen die vervangen kunnen worden, zonder het sieraad volledig uit elkaar te moeten halen!
- Grotere reparaties zijn €7,50 per sieraad (exclusief materiaal).
*Hieronder vallen alle handelingen waarbij het sieraad gedeeltelijk uit elkaar gehaald moet worden!
- Grote reparaties zijn €10,00 per sieraad (exclusief materiaal).
*Hieronder vallen alle handelingen waarbij het sieraad helemaal uit elkaar gehaald moet worden!
- Ingewikkelde reparaties: in overleg!
*Hieronder vallen alle reparaties waarbij het sieraad volledig uit elkaar moet worden gehaald, om het opnieuw in elkaar zetten van een (versleten) sieraad!
- Reparaties vallen niet onder de 14 dagen bedenktijd, maar hebben echter wel een garantietijd van 3 maanden, die ingaat vanaf de datum waarbij de klant het sieraad terug heeft!


ARTIKEL 22. NIEUWSBRIEF:
1. Een nieuwsbrief is helemaal kosteloos.
Mocht er echter geen prijs meer op gesteld worden, dan kan men dit onder aan iedere nieuwe nieuwsbrief aangeven, en wordt de klant, maar ook alle privacy-gegevens uit het bestand verwijderd.


ARTIKEL 23. PRIVACY POLICY EN COOKIES:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten, en zal dan ook geen gegevens aan derden doorgeven/verkopen en zal er zorg voor dragen dat deze gegevens vertrouwelijk behandeld worden en via een beveilige SSL verbinding! Voor verdere uitgebreide informatie verwijzen wij u graag naar de pagina Privacy Policy onderaan alle pagina`s! Met wie wordt er o.a. noodzakelijk gegevens (en cookies) gedeeld, De webwinkelsoftware wordt geregeld door MyOnlineStore die de webhosting van Mijnwebwinkel.nl doet. De gegevens die u invult tijdens het plaatsten van een order of het versturen van een bericht worden opgeslagen op de servers van onze verwerker Mijnwebwinkel. Mijnwebwinkel zorgt voor een beveiligingsniveau dat past bij de te verwerken gegevens en neemt adequate maatregelen om gegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo wordt bijvoorbeeld standaard gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding. Tevens is dit noodzakelijk zodat we de overeenkomst met de klant veilig kunnen uitvoeren! Verder worden uw gegevens gedeeld met Stichting Webwinkelkeur die voor de verwerking van uw reviews zorgt. Ook worden er gegevens en cookies gedeeld met Google etc. Dit om van alle hulpmiddelen van Google gebruik te kunnen maken om de webshop draaiende te houden. Of als er op een knop van AddThis wordt geklikt. (facebook, blogger, twitter, instagram, etc.) zijn er cookies nodig om alle websites en hulpmiddelen goed te kunnen gebruiken voor u als klant , maar ook voor deze platforms en Atelier Hobbekol. Verder maakt Atelier Hobbekol gebruik van internetprovider Ziggo en worden de adresgegevens (tijdelijk) gedeeld met PostNL waarbij de naam en adresgegevens van de klant op het te versturen pakket(je) staan.


ARTIKEL 24. KLACHTEN:
1.Wij raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet ergens anders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de europese unie. De rechtstreekse linken kunt u ook terugvinden op de pagina klantenservice.


ARTIKEL 25: KLACHTENREGELING:
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.


INTERNET OPLICHTING:
Er is tegenwoordig een toename van internetoplichting!
Check op: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html van `Politie meldpunt internetoplichting`, naar negatieve meldingen van webshops!!
En volg uw onderbuikgevoel! Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dit in de meeste gevallen ook niet!


*Atelier Hobbekol heeft het recht om de leveringsvoorwaarden tussentijds aan te passen! Fouten en prijswijzigingen voorbehouden!



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2010 - 2018 Sieraden Webshop | Atelier Hobbekol | Exclusieve handgemaakte Sieraden | Kralen en Materialen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat u bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om uw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in uw winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kunt u geen producten bestellen of in uw winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of u ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via uw browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kunt u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.