Menu

                              

ALGEMENE VOORWAARDEN ATELIER HOBBEKOL:

AUTEURSRECHT:
Niets van deze site mag geheel of gedeeltelijk en op welke wijze dan ook worden overgenomen of gekopieerd! Artikel 10 lid 11 van de auteurswet van het wetboek van strafrecht.

IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER:
Atelier Hobbekol
Bezoekadres: Kruisstraat 73 8307 AC Ens
Telefoon: 0527-251249
Mobiel: 06-40497443
info@atelierhobbekol.nl
Rekeningnummer: NL64 RABO 0143626221 t.n.v. G. Wijnstok
Vanuit het buitenland BIC: RABONL2U
Atelier Hobbekol staat ingeschreven bij de kamer van koophandel te Lelystad onder nummer 32169766.
BTW nummer NL138199887B01
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten tenzij anders op de desbetreffende pagina wordt vermeld!


INHOUDSOPGAVE:
Artikel 1 - Privacy Policy
Artikel 2 - Algemeen
Artikel 3 - Betaling en levering
Artikel 4 - Verzendkosten
Artikel 5 - Garantie
Artikel 6 - Retourrecht
Artikel 7 - Waardevermindering
Artikel 8 - Veiligheid en aansprakelijkheid
Artikel 9 - Verlies of schade
Artikel 10 - Opzegging/ontbindingsrecht/afkoelingsperiode en het recht van retour
Artikel 11 - Ontwerpen van sieraden
Artikel 12 - Reserveren van een sieraad of artikel
Artikel 13 - Hondensieraden en sierhalsbanden
Artikel 14 - Cadeaubonnen
Artikel 15 - Het boeken van een workshop
Artikel 16 - Reiskosten
Artikel 17 - Extra kosten
Artikel 18 - Uitverkochte artikelen
Artikel 19 - Informatie over materialen en afbeeldingen
Artikel 20 - Overeenkomst
Artikel 21 - Nieuwsbrief
Artikel 22 - Privacy Policy en cookies
Artikel 23 - Klachten
Artikel 24 - Klachtenregeling



ARTIKEL 1. PRIVACY POLICY:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten en voor de Privacy Policy regels verwijzen wij u naar de pagina: Privacy Policy.


ARTIKEL 2. ALGEMEEN
1. De prijs van de artikelen zijn per stuk tenzij anders vermeld, zolang de voorraad strekt en inclusief BTW maar exclusief verzendkosten.
2. Alle artikelen worden in Euro`s (€) aangegeven.
3. Het minimale bestelbedrag hebben wij afgeschaft! De verzendkosten blijven echter hetzelfde als voorheen namelijk €3,95 brievenbuspakje met Track&Trace code. Wat inhoudt: alles wat door de brievenbus past en tot 2 kilo. Wilt u voor normaal en goedkoper tarief (brievenbuspost) uw goederen laten verzenden dan is dit mogelijk door contact op te nemen met info@atelierhobbekol.nl. Het risico op zoekraken of beschadigen van uw pakketje wordt dan wel voor uzelf en vervalt hiermee het risico voor atelier Hobbekol!
4. Alle artikelen worden verzonden via PostNL.
5. Indien er door de consument een andere manier van verzenden wordt gewenst is dit op eigen risico en vervalt het risico voor Atelier Hobbekol!
6. Al de artikelen die u in deze webwinkel ziet staan zijn ook na telefonische afspraak via het atelier te bekijken en/of te kopen.
7. Tevens kunnen op dit adres (na telefonisch overleg voor een afspraak) bestelde goederen die via de webwinkel gedaan en betaald zijn afgehaald worden.
8. De afbeeldingen die te zien zijn bij de sieraden en de producten worden zo goed als mogelijk gefotografeerd en het liefst bij (zon)daglicht gemaakt om de kleuren zo echt als mogelijk te laten overkomen. Het kan echter voorkomen dat er toch enig kleurverschil optreed. Dit is niet te voorkomen en wordt zo nihil als mogelijk is gehouden!


ARTIKEL 3. BETALING EN LEVERING:
1. Contant of overmaken binnen veertien dagen op de bankrekening van Atelier Hobbekol:
t.n.v. G. Wijnstok. Rabobank: NL64 RABO 0143 6262 21 Vanuit het buitenland is er een BIC-code nodig. BIC: RABONL2U
Zodra de betaling binnen is worden de artikelen verzonden.
2. Levering geschiedt uiterlijk binnen 30 dagen.
U krijgt de factuur van uw bestelling via de mail toegezonden. Maar als u toch een papieren factuur mocht willen hebben, kan dit aangegeven worden tijdens het bestellen in het vak opmerkingen. Hier wordt dan wel €1,25 administratiekosten voor gevraagd.
3. Door regelgeving zijn we verplicht een andere mogelijkheid aan te bieden waarbij u achteraf kunt betalen. Voor informatie voor versturen onder rembours verwijzen wij u graag naar de pagina: verzendkosten en levertijd.
4. Overschrijding van de leveringstermijn door Atelier Hobbekol van 30 dagen aan de consument geeft deze laatste geen recht op schadevergoeding! De consument heeft het recht om de bestelling te annuleren en wij zullen dan onmiddellijk en uiterlijk binnen 30 dagen tot terugbetaling overgaan van de goederen en eventuele verzendkosten die om welke reden dan ook niet geleverd konden worden.
5. Andersom heeft Atelier Hobbekol het recht om na 14 dagen de koop te ontbinden als er nog steeds geen betaling heeft plaats gevonden!
6. Voor het versturen van artikelen naar het buitenland gelden de tarieven die PostNL hanteert. Voor het versturen naar het buitenland en zijn de tarieven die in de webshop staan dan ook niet van toepassing!

(FACTUUR OF PAKBON MEESTUREN):
U krijgt nadat u betaald heeft een mail met daarin een uitgebreide bon van uw bestelling, die u zelf uit kunt printen of op kunt slaan op uw computer. Mocht u echter toch een papier en exemplaar willen ontvangen? Geef dit dan tijdens het bestellen aan in het vakje `opmerkingen`. U moet er echter wel rekening mee houden dat we €1,25 per factuur vragen. Dit vanwege de kosten (tijd, papier, inkt, stroom, slijtage van printer) die het met zich meebrengt, maar nog belangrijker vinden wij de natuur, waar dit echt een aanslag op is!


ARTIKEL 4. VERZENDKOSTEN:
1. De verzendkosten tot een gewicht van 2 kilo zijn €3,95 voor brievenbuspakje met Track&Trace. Dit is inclusief verzend en verhandelingskosten.
Vanaf 2 kilo hanteren we de tarieven van PostNL namelijk €6,95 pakketpost tot 10 kilo. (Zie voor verdere info m.b.t. de verzendtarieven de pagina: Verzendkosten/Levertijd).
Wilt u voor normaal en goedkoper tarief (brievenbuspost) uw goederen laten verzenden dan is dit mogelijk door contact op te nemen met info@atelierhobbekol.nl. Het risico op zoekraken of beschadigen van uw pakketje wordt dan wel voor uzelf en vervalt hiermee het risico voor atelier Hobbekol!
2. Mocht een sieraad of artikel achteraf niet via brievenbuspost verstuurd kunnen worden vanwege de afmeting, gewicht en/of het risico van beschadiging, dan wordt het als pakketpost verstuurd. Hier komt dan (tot 10 kilo) €3,00 aan verzendkosten bij op het totale bedrag van €3,95 wat al is overgemaakt voor de bestelling. Dus de totale verzendkosten voor de afnemer/consument komen op €6,95 tot 10 kilo.
Mocht dit laatste blijken dan nemen wij met de consument contact op voordat de artikelen verzonden gaan worden.
3. Mocht de afnemer/consument liever een sieraad of artikel uit eigen afweging aangetekend, verzekerd verzenden, of als pakketpost laten versturen, dan komen de extra kosten voor rekening van de consument! Deze keuze kan tijdens het bestellen aangegeven worden in het vakje opmerkingen, of via de contactpagina.
Wacht dan met betalen tot Atelier Hobbekol contact met u op heeft genomen en waarin het uiteindelijke bedrag vermeld staat om over te maken. Tarieven hiervan zijn terug te lezen onder het kopje Verzendkosten/Levertijd onderaan alle pagina`s.

ONJUISTE ADRESSERING!
Het komt nogal eens voor dat er pakketjes naar ons teruggestuurd worden omdat het adres niet correct is opgegeven.
De postcode en het huisnummer zijn de belangrijkste gegevens! Als u deze verkeerd opgeeft zal het pakket altijd naar ons teruggestuurd worden! De kosten die hier uit voortkomen doordat we het nogmaals naar u toe moeten sturen zijn wij dan helaas genoodzaakt aan u door te moeten berekenen. Mocht het pakketje zoekraken doordat er aantoonbaar de verkeerde adresgegevens aan ons zijn doorgegeven dan zijn wij niet aansprakelijk voor terugbetaling van het vooruitbetaalde bedrag! Controleer VOORDAT u de bestelling definitief plaatst, uw adres gegevens NOGMAALS op de orderbevestiging! Zo kunt u altijd naar ons bellen als u achteraf ziet dat u uw adres foutief heeft opgegeven en kunnen wij u deze extra kosten nog op tijd besparen!


ARTIKEL 5. GARANTIE:
1. De garantie bedraagt 3 maanden vanaf de datum van aankoop en geldt tevens ook voor reparaties vanaf de datum dat het gerepareerd is.


ARTIKEL 6. RETOURRECHT:
1. De consument heeft het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de artikelen te retourneren. U kunt dit doen d.m.v. een mail naar info@atelierhobbekol.nl, schriftelijk via de post of door gebruik te maken van het formulier voor ontbindingsrecht. Telefonische retouren worden NIET in behandeling genomen! Hierna krijgt de consument nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen. Als er een product beschadigt of aantoonbaar gebruikt retour komt zal bij aantoonbare schade of gebrek een redelijk bedrag door Atelier Hobbekol in mindering worden gebracht op het aankoopbedrag! Het betaalde bedrag minus de schade, plus de volledige verzendkosten zullen dan terugbetaald worden. Het retour sturen is volledig voor de consument! Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor vermissing van het retour gestuurde pakketje! Vanwege hychiënische redenen kunnen oorbellen waarvan de verzegeling verbroken is NIET worden geretourneerd!
2. Artikelen zullen (het liefst in originele verpakking) of deugdelijk verpakt teruggestuurd, terugbetaald worden. Maar altijd nadat er via de mail, of via het contactformulier, contact is opgenomen en al dan niet met het retour-formulier! Telefonische retouren worden NIET teruggenomen! Evenals pakketjes die als retour afzender verstuurd worden, ongefrankeerd worden verzonden, te weinig betaalde porto of naar rook ruiken, worden ook NIET teruggenomen!
3. Artikelen die speciaal voor de consument besteld waren worden niet retour genomen. U moet o.a. denken aan b.v. op maat geknipt lint, draad, bepaalde letterkralen etc. Deze vallen onder maatwerk!


ARTIKEL 7. WAARDEVERMINDERING:
1. Wij verpakken uw gekochte sieraden zo dat u ze aan alle kanten goed kunt bekijken, passen en keuren. Mocht het product toch uitgepakt worden dan dient dit alleen om de artikelen te bekijken en/of uit te proberen maar niet meer dan benodigd om het artikel te kunnen beoordelen en dan alleen voor zover dat nodig is voor een goede beoordeling van het product! Komt het artikel retour en er is schade of slijtage door zichtbaar gebruik, dan wordt deze schade in rekening gebracht bij de consument. Hierbij wordt het terugbetaalde aankoopbedrag verminderd met de schade die is ontstaan. Er wordt dus alleen de restwaarde uitbetaald plus de verzendkosten die zijn gemaakt. Komt een artikel retour met zichtbare intensieve schade door gebruik, dan wordt er GEEN geld terug gegeven! Alles wat niet meer in de verkoop kan door schade en/of intensief gebruik wordt niet meer als retour aangenomen.


ARTIKEL 8. VEILIGHEID EN AANSPRAKELIJKHEID:
1. Kinderen dienen sieraden altijd onder toezicht te dragen! Laat een baby of peuter NOOIT alleen met sieraden of speeltjes omdat ze dit in de mond kunnen stoppen en er stikgevaar dreigt!!! Bovendien zien kinderen kralen vaak aan als snoepjes en steken dit niet zelden in hun mond. Daarom ook het advies om sieraden, kralen en andere artikelen die u koopt bij al te kleine kinderen uit de buurt te houden en er minstens op toe te zien dat ze er niet alleen mee spelen!
Ouders dienen er zelf op toe te zien dat de sieraden onder toezicht door hun kinderen gedragen worden en dat er met enige regelmaat op veiligheid en slijtage van de sieraden gecontroleerd wordt! Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade door afnemer!
2. Eventueel kunnen wij er zorg voor dragen dat er na een periode van het dragen van de sieraden opnieuw bekeken wordt of er van enige vorm van slijtage sprake is en hebben wij hiervoor een extra service om het bij ons gekochte sieraad opnieuw te (ver)maken tegen een gereduceerd tarief! Deze service geldt alleen bij kindersieraden en artikelen die onder de categorie kinderen vallen zijn gekocht bij Atelier Hobbekol en is bedoeld om alle risico`s op ongelukken zo klein mogelijk te maken of indien mogelijk uit te sluiten! Neem altijd vooraf contact met ons op voor de kosten!


ARTIKEL 9. VERLIES OF SCHADE:
1. Onze postpakketjes worden verzonden via postNL.
Het risico van verlies tijdens transport is nihil maar altijd mogelijk!
Daarom sturen wij alles als brievenbuspakje met Track&Trace voor €3,95 inclusief verzend- en verhandelingskosten!
Deze vorm van versturen heeft het voordeel dat er een Track&Trace code afgegeven wordt waardoor te zien is dat het pakketje is afgeleverd!
De tarieven van PostNL zijn terug te zien onder het kopje: Verzendkosten/Levertijd.
2. Ook is het mogelijk om een artikel wat voor brievenbuspost doorgaat te versturen als pakketpost omdat het achteraf te groot blijkt voor de brievenbus. Wij zullen hierover vooraf contact met de consument opnemen om het restantbedrag alsnog over te maken op onze rekening, voordat het pakket verstuurd wordt! Het verschil met brievenbuspakje en pakketpost wordt ook verrekend als dit op eigen verzoek van de afnemer/consument verzonden wordt met pakketpost. Dan wordt de €3,95 van het bedrag van €6,95 voor pakketpost er afgetrokken en betaald de consument uiteindelijk €3,00 extra bij voor pakketpost. Uiteraard geldt dit ook voor verzekerd verzenden tegen het daar voor geldende tarief.
3. Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan voertuigen of andere objecten ontstaan door verkeerd aanwenden van de producten en is niet aansprakelijk voor enige schade die voortkomt uit het dragen van haar sieraden of ander gebruik ervan door de consument!
Deze gevolgschade kan op geen enkele wijze op Atelier Hobbekol worden verhaald en is het risico van de consument zelf!


ARTIKEL 10. OPZEGGING/ONTBINDINGSRECHT/AFKOELINGSPERIODE/ EN HET RECHT VAN RETOUR:
1. De consument heeft overeenkomstig de Wet verkoop op afstand/ontbindingsrecht (art. 7:5 BW) veertien kalenderdagen bedenktijd voor de aankopen vanaf het moment van ontvangst. (z.g.n. afkoelingsperiode). Binnen deze periode kan de consument zonder opgaaf van reden het artikel retour zenden. Deze termijn gaat in op het moment van ontvangst van de goederen. Hierna krijgt de consument nogmaals veertien dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk retour te zenden.
Als de veertien dagen zichttermijn verstreken zijn en de consument geen schriftelijk contact of contact via de mail met Atelier Hobbekol opgenomen heeft of via het retour-formulier aangegeven heeft de goederen te willen retourneren, dan is de koop een feit!
2. Mocht het artikel retour gestuurd worden dan dient dit met alle meegeleverde accessoires te gebeuren in originele verpakking of deugdelijk verpakt in bubbeltjes plastic zoals het moment dat deze bij de consument aankwam, dit om zo de kans op schade tijdens het terugsturen te verkleinen!
3. De consument dient bij het zoekraken van het pakketje te kunnen bewijzen dat hij contact heeft gehad met de postvervoerder en dat hij er alles aan heeft gedaan om het pakketje terug te vinden en dat de geleverde zaken zijn teruggestuurd d.m.v. een bewijs van postbezorging! Dit voor een eventuele regeling die Atelier Hobbekol uit coulance met de consument maakt!
LET WEL: HET GAAT HIER OM EEN VRIJWILLIGE REGELING VAN ATELIER HOBBEKOL ALS TEGEMOETKOMING NAAR DE CONSUMENT TOE! ATELIER HOBBEKOL IS HIERTOE NIET VERPLICHT EN ZAL NIET AUTOMATISCH OF ALTIJD GEDAAN WORDEN!!
4. Duidelijk gedragen sieraden en gebruikte artikelen die beschadigd retour aankomen worden via de restschade regeling afgehandeld!
5. Indien de consument toch binnen de veertien dagen bedenktijd besluit de sieraden of artikelen terug te sturen, komen de retour-kosten hiervan voor rekening van de consument wat minimaal: €3,95 brievenbus-pakje en maximaal: €6,95 pakketpost tot 10 kilo/ €8,60 aangetekend/ of €14,45 verzekerd verzenden kost. Dit dient te gebeuren zoals de consument zijn of haar zending ontvangen heeft! (minimaal een brievenbuspakje)!
6. Eveneens komen teruggestuurde artikelen die niet in de originele verpakking maar los in een envelop zijn gedaan en hierdoor beschadigd bij Atelier Hobbekol aankomen NIET vergoed of minus de schade die het tijdens het transport heeft opgelopen. De consument kiest er hiermee zelf voor om het risico te nemen van zoekraken of beschadiging!
7. Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor zoekraken van retour-artikelen/pakketjes die door de consument zijn verstuurd!
8. Artikelen die speciaal op verzoek gemaakt of besteld zijn en dus onder maatwerk vallen zijn uitgesloten van het retourrecht evenals de oorbellen waarvan het zegel verbroken is en zo vanwege hygiënische redenen niet meer verkocht kunnen worden!
9. Als er meerdere artikelen in één keer zijn gekocht en er wordt een deel daarvan door de consument retour gestuurd dan vervalt het recht op teruggave van de verzendkosten voor Atelier Hobbekol!
10. Als er door de consument besloten wordt om het sieraad of artikel alsnog terug te sturen dient deze voorzien te zijn van een briefje met naam, adres, bankrekeningnummer en ordernummer! Dit om het zoeken in de boekhouding te vergemakkelijken en het niet onnodig lang voor de consument te laten duren voordat het bedrag teruggestort kan gaan worden!
11. De link voor het herroepings/retourformulier wordt u aangeboden links onderaan de pagina onder de kopjes: Klantenservice!
12. Het retourrecht geldt niet voor verenigingen, instellingen, bedrijven en niet particuliere klanten! Deze kunnen in overleg wel ruilen, maar hier geldt dat er GEEN gebruik gemaakt kan worden van het ontbindingsrecht!
13. Het annuleren van een dienst die al in gang is gezet dient gedeeltelijk betaald te worden naar gelang de opdracht is gevorderd! Het uurloon is via de mail op te vragen bij Atelier Hobbekol. Een opdracht voor het ontwerpen en/of maken van een sieraad die tussentijds geannuleerd wordt dient dan ook gedeeltelijk betaald te worden al naar gelang het ontwerp is gevorderd!


ARTIKEL 11. ONTWERPEN VAN SIERADEN:
1. Bij speciaal ontworpen sieraden zal er vooraf een aanbetaling gevraagd worden van 5 euro, wat achteraf met het nog restende bedrag verrekend wordt.
Indien het uiteindelijke ontwerp goedgekeurd wordt dient het resterende bedrag te worden overgemaakt en zal het artikel opgestuurd worden zodra de gehele betaling is voldaan. Materialen die ook speciaal hiervoor vooraf moeten worden besteld dienen ook vooraf betaald te worden. Bij annulering van de opdracht worden de speciaal bestelde artikelen en de 5 euro aanbetaling niet door Atelier Hobbekol terugbetaald omdat dit maatwerk betreft. Het annuleren van een dienst die al in gang is gezet dient gedeeltelijk betaald te worden naar gelang de opdracht is gevorderd. Wij rekenen hier echter het bedrag van 5 euro voor als compensatie voor het verlies van een opdracht die wordt geannuleerd. Zo komt de klant niet voor een nare verrassing van een hoog bedrag te staan en wordt Atelier Hobbekol enigszins gecompenseerd voor alle materialen die zijn gebruikt en het werk wat al gedaan is.
2. Sieraden of andere artikelen die speciaal ontworpen zijn kunnen NIET geruild worden en vallen niet onder het retourrecht omdat dit maatwerk betreft!


ARTIKEL 12. RESERVEREN VAN EEN SIERAAD OF ANDER ARTIKEL:
1. Door minder leuke ervaringen hebben wij moeten besluiten GEEN sieraden meer te reserveren!


ARTIKEL 13. HONDENSIERADEN EN SIER-HALSBANDEN:
1. Sieraden zijn in beginsel bedoelt voor de mens die er rustig mee omgaat. Dit kun je echter van een hond niet verwachten en het is dan ook aannemelijk dat dit artikel niet lang meegaat. Bij de productie hiervan is rekening gehouden met de prijs, de veiligheid (geen scherpe uitsteeksels e.d.) en een techniek die een stootje kan doorstaan. Bij de prijs is er ook rekening mee gehouden om niet al te dure materialen te gebruiken zodat je als het sieraad toch kapot mocht gaan je een ander (honden) sieraad aan kunt schaffen zonder diep in de buidel te moeten tasten.
2. Op de hondensieraden zit (bij hoge uitzondering en door tegemoetkoming door Atelier Hobbekol) veertien dagen garantie en geld dus niet bij verlies!
3. Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt aan uw hond door het dragen van deze sieraden en ook niet voor het los schieten van de halsbanden. Deze zijn voor sier en NIET als aanlijning! Hier moet een extra tuigje en riem naast gebruikt worden VAN EEN HONDENSPECIAALZAAK DIE HIERVOOR BEDOELT IS! Mocht een hond alleen een halsband die voor de sier bedoelt is om hebben en deze schiet los en de hond rent weg dan is Atelier Hobbekol NIET aansprakelijk! Een tuigje uit de dierenspeciaalzaak voor de veiligheid van uw hond en een halsbandje/tassel van ons voor de sier!


ARTIKEL 14. CADEAUBONNEN:
1. Cadeaubonnen vanaf 10 euro zijn te koop via de contactpagina of te bestellen via info@atelierhobbekol.nl bij Atelier Hobbekol.
De cadeaubonnen zijn bij het atelier zelf of bij een van de gelegenheden waar u Atelier Hobbekol tegenkomt zoals markten, braderieën, evenementen en andere locaties in te wisselen. De cadeaubon is niet inwisselbaar voor contanten en zijn drie jaar geldig vanaf de datum van aankoop. Aankopen die geretourneerd worden en waarbij met een cadeaubon/retourbon betaald is worden ook weer terugbetaald met een cadeaubon! Hierbij wordt er dus eveneens geen contant geld terug uitgekeerd! Een cadeaubon heeft een code die éénmalig te gebruiken is. Geeft u aan dat deze niet is aangekomen met de post dan vervalt deze code en krijgt u een nieuwe code! Mocht iemand later alsnog de vervallen code proberen te gebruiken dan werkt deze niet meer!


ARTIKEL 15. HET BOEKEN VAN EEN WORKSHOP:
1. Bij het boeken van een workshop vraagt Atelier Hobbekol 5 euro per persoon vooruit.
2. U kunt reserveren voor een workshop via de contactpagina of te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl. Telefonisch reserveren kan ook. Hiervoor sturen wij u een e-mail om dit te bevestigen. Reserveer met hoeveel personen u komt en betaal op deze manier voor iedereen de aanbetaling die uiteraard verrekend wordt tijdens de workshop! Vergeet niet de datum van de workshop en uw telefoonnummer in te vullen in het daarvoor bestemde vakje. Zo kunnen wij u bereiken als er wat meer info nodig is! Betaling dient binnen 14 dagen te geschieden!
3. Tot veertien dagen voor de workshop kunt u deze nog kosteloos afzeggen door een mail te sturen naar info@atelierhobbekol.nl of via de contactpagina. Mocht de workshop na die veertien dagen worden afgezegd dan beschouwd Atelier Hobbekol het vooruitbetaalde bedrag van 5 euro p.p. als een dienst die al in gang is gezet en wordt de aanbetaling vanwege de kosten die er voor de inkoop van de materialen en de voorbereidingen zijn gemaakt NIET terugbetaald! Hierbij wordt echter wel de mogelijkheid geboden om de workshop naar een andere datum te verplaatsen zodat u als consument er geen financiële schade van hoeft te ondervinden!
4. Een workshop kan zowel bij ons in het atelier als bij de klant thuis gevolgd worden. Het minimale aantal is 4 personen (na overleg kan hiervan worden afgeweken). De tijd die voor een workshop staat is 1 tot 2 uur tenzij anders vermeld. Er zijn verschillende workshops te volgen en dus ook verschillende tarieven. Deze zijn bij Atelier Hobbekol d.m.v. een mail op te vragen via de contact pagina of op de desbetreffende pagina te bekijken. Een workshop is inclusief: materiaal, begeleiding en gevolgd in het atelier, koffie met wat lekkers. Als we op locatie komen dient u zelf voor de versnaperingen te zorgen.
Een kinderworkshop is inclusief: materiaal, begeleiding en ranja met wat lekkers erbij en bij een verjaardagsfeestje een cadeautje voor de jarig job! De kinderworkshops zijn t/m 12 jaar! Hierna geldt het volwassen tarief.
5. U kunt reserveren voor een workshop via de contactpagina, mailen naar: info@atelierhobbekol.nl of via de telefoon (wat bevestigd moet worden met een mail)! Reserveer met hoeveel personen u komt en betaal zo voor iedereen de aanbetaling van 5 euro p.p. die uiteraard verrekend wordt tijdens de workshop! Vergeet niet de datum van de workshop en uw telefoonnummer te vermelden. Zo kunnen wij u bereiken als er wat meer info nodig is! Betaling dient binnen 14 dagen te geschieden!
6. LET OP! Een eenmaal geboekte workshop kan niet zomaar worden afgezegd.
Bij tussentijdse opzegging na de veertien dagen opzegtermijn heeft Atelier Hobbekol het recht om vanwege de gemaakte kosten een aanbetaling in rekening te brengen.
Wij bieden echter een regeling aan waarbij de klanten de workshop kunnen verschuiven naar een andere datum zodat deze toch kan plaatsvinden en beide partijen er geen financiële schade door ondervinden. Afzegging door omstandigheden (overmacht) door overlijden of ziekte is altijd bespreekbaar!
7. Atelier Hobbekol heeft het recht om door omstandigheden de workshop op het laatste moment te laten vervallen als niet aan de betalingsverplichting binnen de veertien dagen wordt voldaan! Als er sprake is van een vastgezette datum zal de consument toch de vereiste aanbetaling moeten betalen omdat deze akkoord is gegaan met de algemene voorwaarden waarin staat dat bij geen tijdige afmelding binnen de veertien dagen voor de workshop de aanbetaling toch betaald dient te worden! Bij geen gehoor zal dit als een verzuim gezien worden en zal Atelier Hobbekol de vooruitbetalingen van 5 euro p.p. onmiddellijk bij de consument opeisen d.m.v. een herinnering en zal Atelier Hobbekol in het volgende geval juridische stappen moeten ondernemen als er ook aan deze laatste verplichting niet door de consument wordt voldaan. In geval van een geschil zal dit bij een onafhankelijke partij neergelegd worden. Bij ziekte van onze kant (een zieke `juf` kan geen les geven) zullen wij na contact met de consument een oplossing bespreken. Uiteraard zal Atelier Hobbekol er alles aan doen om het voor de klant zo prettig mogelijk te regelen door aan te bieden de workshop te verzetten of de vooruitbetaling volledig te retourneren naar de consument die dan van de workshop af mag zien! Hierbij kan Atelier Hobbekol niet aansprakelijk gesteld worden en kan er geen schadevergoeding geëist worden.


ARTIKEL 16. REISKOSTEN:
1. Voor een workshop bij de consument thuis worden er tot 20 kilometer geen reiskosten gerekend.
2. Na 20 kilometer komen wij in principe niet aan huis (uitzonderingen in overleg en er wordt dan €0,30 per kilometer gerekend) maar kan men uiteraard bij ons aan huis een workshop volgen.


ARTIKEL 17. EXTRA KOSTEN:
1. Bij een workshop wordt vooraf een model afgesproken wat er gemaakt gaat worden.
Als er tijdens de workshop zonder overleg een ander of langer model gemaakt wordt als dat overeen gekomen was worden de extra materialen en kralen door berekend over het bedrag wat van te voren was afgesproken.
2. Tevens worden er extra kosten gerekend als u besluit dat de workshop langer door moet gaan als was afgesproken. Bij volwassenen €5,00 p.p. per half uur extra (incl. materialen) en kinderen €2,50 p.p. per half uur (incl. materialen). Dit geldt alleen als u besluit de workshop langer door te laten gaan en niet bij een kleine uitloop van de workshop! Hier zijn wij coulant in!


ARTIKEL 18. UITVERKOCHTE ARTIKELEN:
1. Doordat wij de sieraden ook ergens anders uit hebben staan kan het voorkomen dat een artikel al is verkocht voordat dit op de site bijgewerkt is.
Mocht dit zo wezen dan nemen wij contact op met de consument en in het geval dat het artikel al besteld is maar uitverkocht zal het totale bedrag plus eventuele verzendkosten die al overgemaakt zijn dan direct teruggestort worden op de rekening van de consument.
Eventueel wordt de mogelijkheid geboden om een nieuw sieraad/artikel te laten maken in dezelfde stijl en prijs als datgene wat is uitverkocht, maar wordt nooit helemaal precies hetzelfde vanwege het feit dat Atelier Hobbekol unieke handgemaakte exemplaren verkoopt!
2. Verder kan het voorkomen dat een artikel uitverkocht is doordat er ineens veel van verkocht wordt (denk hierbij aan materialen e.d.).
Ook hierbij geldt dat het bedrag en de eventuele verzendkosten wat al is overgemaakt uiterlijk binnen 30 dagen teruggestort zal worden naar de consument.


ARTIKEL 19. INFO OVER MATERIALEN EN AFBEELDINGEN:
1. Wanneer er gesproken wordt over zilver(kleur) of goud(kleur) dan wordt er bedoelt dat dit de kleur is.
Uiteraard kan men voor de prijzen die Atelier Hobbekol hanteert niet verwachten dat er van echt goud of zilver sprake is. Als er echter wel echt goud of zilver gebruikt wordt zal dit duidelijk in de beschrijving bij het product vermeld staan!


ARTIKEL 20. OVEREENKOMST:
1. De afnemer/consument is in alle gevallen aan een overeenkomst tussen hem of haarzelf en Atelier Hobbekol gebonden. Ook mondelinge afspraken zijn bindend! Dit geldt voor zowel via de webshop in de winkelmand besteld, schriftelijk, via de mail, telefonisch overeengekomen of mondeling! Waarbij moet worden opgemerkt dat bij een mondelinge afspraak, dit naderhand via een mail bevestigd dient te worden. Bij het niet nakomen van een gemaakte overeenkomst/afspraak, krijgt de consument schriftelijk bericht voor het nakomen of ontbinden van de gemaakte afspraken/boekingen/en bestelde artikelen.
Uiteraard dient ook Atelier Hobbekol zich aan deze overeenkomst te houden en heeft de consument het recht om de overkomst bij niet nagekomen afspraken of niet tijdige leveringen schriftelijk aan het adres van Atelier Hobbekol te beëindigen.
2. Een overeenkomst tussen Atelier Hobbekol en de consument komt tot stand nadat een bestelling door Atelier Hobbekol op haalbaarheid is beoordeeld of via het bestelformulier is besteld, via de mail, telefonisch of mondeling en wat naderhand met een mail door ons gestuurd bevestigd dient te worden. Een bestelling die is afgerond is definitief en brengt een betaalverplichting met zich mee!
3. Atelier Hobbekol behoudt zich het recht voor om zonder opgave van reden bestellingen of opdrachten te weigeren en/of te accepteren en onder voorwaarde dat de verzending geschied na vooruitbetaling of bij vermelding van achteraf betaling via het verzenden onder rembours, of bij afhalen aan huis.


ARTIKEL 21. NIEUWSBRIEF:
1. Een nieuwsbrief is geheel kosteloos.
Mocht er echter geen prijs meer op gesteld worden dan kan men dit onder aan iedere nieuwe nieuwsbrief aangeven en wordt de klant maar ook alle (privacy)gegevens automatisch uit het bestand verwijderd.


ARTIKEL 22. PRIVACY POLICY EN COOKIES:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten en zal dan ook geen gegevens aan derden doorgeven/verkopen en zal er zorg voor dragen dat deze gegevens vertrouwelijk behandeld worden via een beveiligde SSL verbinding die door Lemonweb/MyOnlineStore/Mijnwebwinkel te Oss verzorgt wordt! Voor verdere uitgebreide informatie verwijzen wij u graag naar de pagina Privacy Policy onderaan de webshop! Met wie worden er o.a. noodzakelijk gegevens (en cookies) gedeeld: De webwinkelsoftware wordt geregeld door MyOnlineStore/LemonWeb, die de webhosting van Mijnwebwinkel.nl doet. De gegevens die u invult tijdens het plaatsten van een order of het versturen van een bericht worden opgeslagen op de servers van onze verwerker, Lemonweb/MyOnlineStore/Mijnwebwinkel en deze zorgt voor een beveiligingsniveau dat past bij de te verwerken gegevens en neemt adequate maatregelen om gegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo wordt bijvoorbeeld standaard gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding. Tevens is dit noodzakelijk zodat we de overeenkomst met de klant veilig kunnen uitvoeren! Verder worden uw gegevens gedeeld met Stichting Webwinkelkeur die voor de verwerking van uw beoordelingen/reviews zorgt. Ook worden er gegevens en cookies gedeeld met Google. Dit om van alle hulpmiddelen van Google gebruik te kunnen maken om de webshop draaiende te houden. Of als er op een knop van AddThis wordt geklikt. (Facebook, Twitter, Instagram, etc.) zijn er cookies nodig om alle websites en hulpmiddelen goed te kunnen gebruiken voor u als klant , maar ook voor deze platforms en Atelier Hobbekol. Verder maakt Atelier Hobbekol gebruik van internetprovider Ziggo en worden de adresgegevens (tijdelijk) gedeeld met PostNL waarbij de naam en adresgegevens van de klant op het te versturen pakket(je) staan.


ARTIKEL 23. KLACHTEN:

1.Informatie voor klachten raden wij u aan om op de pagina: klachten en retouren te kijken of ons via het contactformulier of via e-mail te benaderen.


ARTIKEL 24: KLACHTENREGELING:
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

*Atelier Hobbekol heeft het recht om de leveringsvoorwaarden tussentijds aan te passen! Fouten en prijswijzigingen voorbehouden!



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2010 - 2019 Sieraden Webshop | Atelier Hobbekol | Exclusieve handgemaakte Sieraden | Kralen en Materialen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat u bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om uw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in uw winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kunt u geen producten bestellen of in uw winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of u ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via uw browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kunt u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.