Menu

-Natuurlijk heb je vanzelfsprekend 3 maanden garantie op je aankopen! Maar ook na deze periode doen wij niet moeilijk over garantie! Het is vanzelfsprekend dat je de sieraden niet voor drie maanden koopt om dan vervolgens stuk te laten gaan en het zo weg te moeten gooien! Binnen de meer dan redelijke termijn van een jaar en als coulance bekijken wij het sieraad en zien wat er gemaakt kan worden. Als dit mogelijk is repareren wij dit geheel kosteloos! Alleen de verzendkosten heen en terug komen dan voor je rekening! De rest betalen wij! Bij gebreken aan een product dient dit binnen 7 dagen schriftelijk of via de mail bij Atelier Hobbekol gemeld te worden. De garantie bedraagt drie maanden m.u.v. verkeerd of ondeskundig gebruik d.w.z. onzorgvuldigheid met materiaal zoals het gebruik van parfums/zeepproducten en/of bijtende reinigingsmiddelen rechtstreeks op de sieraden of artikelen, verkeerd bewaren/wegleggen, waterschade, e.d. Klachten die hieruit voortkomen worden niet in behandeling genomen en de garantie komt in dit geval te vervallen. Wij repareren de sieraden kosteloos als deze binnen drie maanden kapot gaan of er een ander gebrek aanwezig is! Is het artikel niet meer te repareren dan krijgt je het bedrag van aankoop plus de verzendkosten volledig terug mits er van meerdere artikelen kopen sprake was dan komen in dit geval de verzendkosten te vervallen.

Recht van retour:

En toch kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent met je keuze en dan is er het recht van retour. Om gebruik te kunnen maken van dit recht dien je het volgende te doen:

-Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen zonder opgave van reden te annuleren (de z.g.n. afkoelingsperiode). Uitzondering hierop zijn de oorbellen die vanwege hychiënische redenen niet retour gestuurd kunnen worden als de verzegeling is verbroken! Bij het verbreken van de verzegeling is je bestelling definitief! Je hebt dus 14 dagen de tijd om je annulering schriftelijk via de contactpagina te melden of naar: info@atelierhobbekol.nl te mailen. Als je mail door Atelier Hobbekol ontvangen is krijg je nogmaals 14 dagen de tijd om je product daadwerkelijk retour te sturen. Je krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na aanmelding van je retourformulier of mail en vanaf binnenkomst van je retourzending teruggestort, mits het product in goede orde is ontvangen. Enkel de kosten voor retour vanuit je huis naar Atelier Hobbekol zijn voor je eigen rekening. Deze kosten zijn minimaal €4,35 brievenbuspakje en €6,95 pakketpost tot 10 kilo. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van PostNL. Indien je gebruikt maakt van je herroepingsrecht zal het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. (Telefonische retouren worden niet geaccepteerd!) Als de producten beschadigd bij ons aankomen wordt er een redelijk bedrag naar gelang de schade vanaf getrokken! Producten dienen dus onbeschadigd en ongebruikt teruggestuurd te worden. Speciaal ontworpen en gemaakte sieraden vallen onder maatwerk en dus buiten het retourrecht en kunnen daardoor NIET teruggenomen worden! Ook artikelen die naar rook ruiken, ongefrankeerde zendingen of zendingen die retour afzender zijn gestuurd, worden niet aangenomen! Mocht er na een maand na je schriftelijke reactie (of via de mail) door Atelier Hobbekol geen retour zijn ontvangen, dan vervalt het recht op retour!

Opgelet!!! De artikelen dienen in een rookvrije ruimte bewaard te worden om zodoende van de garantie en/of het retourrecht gebruik te kunnen maken! Artikelen waar een duidelijke rooklucht aan hangt kunnen niet retour worden genomen omdat ze niet meer opnieuw in de verkoop kunnen. Dit omdat het product onverkoopbaar is en dus retour afzender gestuurd zal worden! Je zult begrijpen dat iemand die niet rookt, dit direct ruikt en eveneens het artikel wat opnieuw in de verkoop is gezet, terugstuurt. Let daar dus op voordat je een artikel terugstuurt, dit om teleurstellingen te voorkomen!

Hier kunt je het retourformulier van het recht van retour downloaden.

-Als een artikel binnen de retourtermijn retour gestuurd wordt, betaald Atelier Hobbekol het betaalde aankoopbedrag plus de verzendkosten volledig terug! Terugzending hiervan komt echter voor kosten van de klant. De kosten bedragen tenminste €4,35 brievenbuspakje of €6,95 pakketpost tot 10 kilo, of naar eigen keuze verzekerd verzenden. De retourzending dient met alle geleverde toebehoren en (het liefst) in dezelfde verpakking of anders in ander degelijk stootwerend materiaal verstuurd te worden! Dit om de kans op beschadiging tijdens het versturen/vervoer te verkleinen. Komt het toch beschadigd aan dan is Atelier Hobbekol gerechtigd om een deel van de prijs voor het terugbetalen hiervan af te trekken (de z.g.n. restwaarde). Terugzending is voor risico van de koper en bij zoekraken is Atelier Hobbekol niet aansprakelijk! Wordt echter een deel of een enkel artikel van een gehele bestelling teruggestuurd, dan vervalt de verplichting voor Atelier Hobbekol om de verzendkosten terug te betalen. Dan wordt er alleen datgene wat het artikel heeft gekost terugbetaald. Ook geldt dat als er voor boven de 60 euro gekocht wordt en er worden enkele artikelen retour gestuurd de verzending NIET meer gratis is omdat er dan beneden deze 60 euro besteed is en de verzendkosten die door Atelier Hobbekol gemaakt zijn met het retourbedrag in mindering gebracht zullen worden van het retour te betalen bedrag! 

​-Terugbetaling geschiedt met hetzelfde betaalmiddel waar de aankoop mee gedaan is. Dit betekend dat als de consument een aankoop met een tegoedbon of cadeaubon heeft gedaan er ook op deze manier met een bon terugbetaald wordt. Dit geldt ook voor artikelen uit de uitverkoop tenzij anders vermeld. Het bedrag wat je in de uitverkoop hebt betaald krijgt je terug en niet het bedrag wat er op dat moment voor gevraagt wordt als je iets retour stuurt. Andersom heeft de klant wel de keus om een bon i.p.v. geld terug te krijgen. Deze keuze is aan hem of haarzelf!

-KLACHTEN: We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl. Leidt dit niet tot een oplossing dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet ergens anders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de europese unie.

INTERNET OPLICHTING: 
Er is tegenwoordig een toename van internetoplichting! 
Check op:  https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html van 'Politie meldpunt internetoplichting', naar negatieve meldingen van webshops!! 
En volg je onderbuikgevoel! Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dit in de meeste gevallen ook niet!

Verder verwijzen wij je graag naar de algemene voorwaarden voor een uitgebreide uitleg over alle rechten en plichten die jij maar waar ook Atelier Hobbekol zich aan dient te houden!  

© 2010 - 2019 Sieraden Webshop | Atelier Hobbekol | Exclusieve handgemaakte Sieraden | Kralen en Materialen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat u bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op uw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om uw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoeft u niet steeds uw voorkeuren te herhalen waardoor u tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kunt u verwijderen via de instellingen van uw browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website u met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra u uw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in uw winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kunt u geen producten bestellen of in uw winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of u ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe u de website gebruikt en hoe u ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via uw browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kunt u vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van uw browser.