FAQ of veel gestelde vragen
Hier kun je veel gestelde vragen van klanten beantwoord zien.
- Is er ook een minimaal bestelbedrag?
-Ja! Dit is 10 euro!
- Zijn er gratis bezorgkosten boven een bepaald bestelbedrag?
-Bij een bestelling boven 50 euro zijn de verzendkosten voor een brievenbuspakje GRATIS!
-Bij een bestelling boven 70 euro zijn de verzendkosten voor pakketpost GRATIS!
- Ik moet €3,95 verzendkosten betalen, klopt dit?
-PostNL vraagt voor het versturen van een brievenbuspakje met Track&Trace (tot 2 kilo) €4,95 maar wij berekenen slechts €3,95. Met dit systeem kan het product goed verpakt en verstuurd worden en kun je je bestelling volgen. Ook kunnen wij met deze code je pakketje volgen en zien of het is aangekomen of niet. De verpakking, verhandelingskosten en het risico op verlies en beschadiging tijdens het transport nemen wij voor onze rekening als tegemoetkoming voor deze verzendkosten. Wij kopen voor alle bestellingen speciaal daarvoor bestemde brievenbusdoosjes in, die aan bepaalde maten moeten voldoen. De artikelen worden ook nog eens in bubbeltjesplastic verpakt, zodat de bestellingen zoveel mogelijk beschermd zijn tijdens het verzenden. Wij doen dit als service aan onze klanten door dit geheel voor eigen rekening te nemen en zo de verzendkosten voor jou als klant zoveel als mogelijk te beperken.
-De verzendkosten blijven €3,95 tot een gewicht van 2 kilo en wat door de brievenbus past. Hierna gelden de tarieven van PostNL.
- De verzendkosten van pakketpost is bij PostNL €7,95 maar ook hier nemen wij een gedeelte voor onze rekening en betaal je slechts €6,95.
- Hoe snel wordt een bestelling verzonden?
-Is de betaling voor 16.00 uur bij Atelier Hobbekol op de rekening bijgeschreven, dan wordt het nog dezelfde dag verstuurd!
- Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
-Deze kunnen na telefonische afspraak vanaf 10.00 tot 12.00 uur, aan huis afgehaald worden. Kies hiervoor tijdens het bestellen in je winkelmandje voor 'betalen bij afhalen' en dan worden er geen verzendkosten berekend.
- Ik wil een bestelling annuleren, kan dit nog?
-Je kunt uiteraard je bestelling annuleren maar dient dit wel zo snel mogelijk te doen door telefonisch contact met ons op te nemen op nummer: 0640497443. Als je pakketje nog niet ter verzending bij het postagentschap is aangeboden, kunnen wij dit nog voor je regelen. Mocht het echter al onderweg zijn, dan is annuleren helaas niet meer mogelijk en dien je de reourprocedure te volgen. Zodra wij je retourpakketje hebben ontvangen, zullen wij zo snel mogelijk het bedrag van je bestelling exclusief de verzendkosten naar je terugstorten. Het retour sturen van je pakketje komt uiteraard ook voor je eigen rekening.
- Heb ik garantie en kan ik eventueel ruilen?
-Je hebt drie maanden garantie. Maar als er na deze periode iets buiten je schuld om iets kapot gaat, doen wij hier niet moeilijk over en zullen proberen om samen met jou tot een oplossing te komen!
- Ik heb betaald met een cadeaubon, kan ik de producten binnen de 14 dagen retourtijd/bedenktijd terugsturen en er geld voor terug krijgen?
-Je kunt altijd gebruik maken van het recht om producten binnen 14 dagen terug te sturen. In het geval je met een cadeaubon hebt betaald, wordt er geen geld uitgekeerd maar wordt er met een cadeaubon terugbetaald.
- Ik heb speciaal iets laten ontwerpen en maken. Kan ik dit nog terugsturen of omruilen voor iets anders?
-Nee, dit is niet mogelijk omdat dit maatwerk betreft. Wij sturen iedere klant die van deze dienst gebruik maakt van tevoren via de mail verschillende foto's door om te bekijken. Als je deze mooi vindt en dus akkoord gaat met de koop, stem je met de algemene voorwaarden in, dat een dienst die al in gang is gezet geheel of gedeeltelijk betaald dient te worden en er bij acceptatie geen geld terug gestort kan worden en ruilen niet mogelijk is. Je kunt uiteraard altijd contact met ons opnemen om te kijken of er een oplossing mogelijk is. Kant en klare artikelen die in de webshop gekocht zijn kunnen uiteraard altijd geruild of teruggestuurd worden.
- Ik wil mijn bestelling volgen, kan dit?
-Dat kan! Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je de track&trace code toegestuurd wilt krijgen, waarmee je je zending kunt volgen. Zo weet je ook wanneer je je pakketje kunt verwachten en zien wij dat het bij je is aangekomen. Let op! Dit kan alleen bij een brievenbuspakje en pakketpost!
- Mijn bestelling is nog niet bezorgt. Wat nu?
-Doordat wij afhankelijk zijn van PostNL, kan het voorkomen dat een bestelling wat al verzonden is onderweg is blijven steken en zo vertraging oploopt. Als je na 7 dagen nog niets hebt ontvangen verzoeken wij je vriendelijk om ons schriftelijk op de hoogte te stellen, zodat wij een onderzoek kunnen starten. Tevens kan het bij ING voorkomen dat je betaling wat langer duurt als bij andere banken. Wij wachten daarom 7 dagen en als er dan nog geen betaling heeft plaatsgevonden nemen wij contact met je op.
- Kan ik mijn bestelling of cadeau voor iemand anders op een ander adres laten bezorgen?
-Ja dat kan! Tijdens het bestellen vul je onder je eigen gegevens bij afleveradres de adresgegevens in, waar je bestelling naar toe verzonden moet gaan worden. Altijd handig en gemakkelijk als je eens iemand wilt verrassen.
- Ik ben iets vergeten te bestellen, moet ik dan weer opnieuw €3,95 aan verzendkosten betalen?
-Vergeten is menselijk en je hoeft dan niet direct opnieuw een bestelling te plaatsen. Je belt gewoon even met telefoonnummer 06-40497443 en als je bestelling nog niet is verzonden, kunnen wij het er alsnog bij inpakken. De totale bestelling zal dan in één keer verzonden worden op het moment dat de betaling van de nalevering (en uiteraard als er meer portokosten bij komen) is bijgeschreven op onze rekening. Mocht de bestelling al onderweg zijn dan zijn wij helaas genoodzaakt om opnieuw de verzendkosten in rekening te brengen. Maar wij adviseren je om altijd te bellen of te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl, want nee heb je en ja kun je krijgen!
- Ik heb een mail gekregen dat mijn bestelling is geannuleerd, hoe kan dit?
-Wij hebben ondanks dat wij twee maal een herinnering te hebben gestuurd, geen betaling van je mogen ontvangen en gaan er dan van uit dat je het product niet meer wilt ontvangen.
- Kan ik ook achteraf betalen?
-Ja, dat kan! We zijn verplicht om een methode aan te bieden die achteraf betalen mogelijk maakt. Omdat we op dit moment nog geen ander systeem aan kunnen bieden als vooruit betalen hebben we voor betalen bij afhalen gekozen. Je kunt dan eerst kijken of het artikel wel bevalt en pas daarna betalen. Dit scheelt je ook nog eens €3,95 verzendkosten! Wij zijn op dit moment aan het onderzoeken welke andere betalingssystemen in de webshop geplaatst kunnen worden!
- Wat is de levertijd als ik iets bij jullie bestel?
-Dit hangt ervan af wat je besteld. Als het om een ontwerp van een sieraad gaat duurt dit enkele dagen voordat we het afhebben voordat we je de foto's van het resultaat kunnen toesturen. Bestel je iets wat wij voor je bij anderen moet bestellen zoals bijvoorbeeld materialen, dan is het het beste alsje 4 tot 6 weken levertijd aanhoudt. Wij kopen ook bij Nederlandse groothandels in en deze hebben vaak een levertijd van enkele dagen. Tel daar onze levertijd van 2 dagen bij, dan zit je al snel op 7 dagen levertijd.
- Ik heb een artikel snel nodig en als ik een screenshot van de betaling aan u door stuur, kunt u deze dan alvast naar mij opsturen omdat anders mijn bestelling te laat bij mij aankomt?
-Nee helaas niet. Wij versturen pas een bestelling naar je op wanneer het bedrag door ons ontvangen is. Helaas zijn er mensen met minder goede bedoelingen, die dit voor de goedbedoelenden onder ons verpesten!
- Er staat bij een artikel 'uitverkocht', is dit dan echt niet meer leverbaar?
-In principe is het zo dat als een artikel op uitverkocht staat, het niet meer in voorraad is. Maar je kunt natuurlijk altijd bellen of we niet iets hebben liggen wat toevallig nog geplaatst moest worden of dat het kan worden bijgemaakt. Let op: als er een artikel opnieuw gemaakt wordt, dan betekend dit niet automatisch dat het precies hetzelfde is! Wij zorgen er altijd voor dat er iets verschil in een sieraad of dromenvanger zit, omdat de klant die het artikel voor jou gekocht heeft, ervan uitgaat dat hij of zij een uniek ontwerp heeft gekocht, wat wij uiteraard begrijpen en dit ook respecteren!
- Ik zou graag extra korting willen voor een goed doel, doet u hier aan?
-Hier kunnen wij kort over zijn. Wij doen niet (meer) aan kortingen voor goede doelen! Er komen zo vaak van dit soort verzoeken binnen dat dit een onmogelijke zaak is geworden. Door diegenen die er in het verleden ook nog eens misbruik van hebben gemaakt, hebben wij moeten besluiten hier geen gehoor meer aan te geven. Wij doen zelf aan een goed dierendoel, waar een deel van de opbrengst heen gaat en dat kun je bij goed dierendoel in de webshop terugvinden.
Verder helpen wij soms ook een goed doel voor kinderen, waarvan de ouders het thuis niet zo breed hebben, of kinderen met een probleem en die eens een middag zonder zorgen iets leuks kunnen doen. Zo helpen wij dus mensen, die wel een extra steuntje in de rug verdienen.
- Hebben de producten die ik koop precies dezelfde kleur als in de webshop te zien zijn?
-Wij proberen zo goed als mogelijk de kleuren op de afbeeldingen te zetten. Echter, buiten is het de ene dag vrolijk en zonnig weer en de andere dag weer wat somberder en dit is dan vaak terug te zien in de belichting van de foto's. Wij doen onze uiterste best om de kleuren zo goed als mogelijk te benaderen.
- Ik heb twee verschillende kortingscodes, kan ik die tegelijk gebruiken?
-Er kan per bestelling maximaal 1 code ingevuld worden.
- Ik heb net iets besteld en krijg nu een nieuwsbrief met een kortingscode binnen. Kan deze korting nog met mijn bestelling verrekend worden?
-Helaas is dit niet mogelijk omdat het systeem alleen vooraf een kortingscode kan verwerken. Als wij achteraf zomaar geld terug gaan storten zonder dat dit in de boekhouding terug te zien is, hebben wij het probleem dat dit belasting technisch niet meer klopt en vragen hiervoor je begrip.
- Kan er een factuur of pakbon mee gestuurd worden?
-Je krijgt nadat je betaald hebt een mail met daarin een uitgebreide bon van je bestelling die je zelf uit kunt printen of op kunt slaan op je computer. Mocht je toch een papieren exemplaar willen ontvangen? Geef dit dan tijdens het bestellen aan in het vakje 'opmerkingen'. Je moet er echter wel rekening mee houden dat we €1,95 per factuur vragen. Dit vanwege de kosten (uurloon, papier, Inkt Cartridges, stroom, verwarming atelier, slijtage van printer etc.) die het met zich meebrengt, maar nog belangrijker vinden wij de natuur, waar dit echt een aanslag op is!
- Ik wil mijn bestelling liever voordeliger via gewone brievenbuspost en/of een ander postbezorgingsdienst als PostNL laten versturen, is dit mogelijk?
-Dat kan! Je kunt dit tijdens het bestellen doorgeven in het vakje opmerkingen. Maar het risico op beschadigen of zoekraken is dan geheel voor je eigen risico en vervalt het risico voor Atelier Hobbekol!
- Krijg ik iets gratis bij mijn bestelling?
-Wij zijn altijd op zoek naar bedrijven die goodies uit willen wisselen en proberen dan ook altijd een goodie bij je bestelling in te doen. Je krijgt in ieder geval altijd een bijpassend klein presentje van onszelf bij je bestelling in!
- Kan ik het gezicht achter Atelier Hobbekol zien?
-Je kunt het gezicht van de mensen van het team van Atelier Hobbekol vinden in de rubriek 'even voorstellen' wat onderaan de webshop staat.
- Wat zijn exclusieve sieraden?
-Dit zijn sieraden waar vaak net iets duurder materiaal in verwerkt is, bijvoorbeeld half edelsteen, keramiek, (zoetwater)parels etc.
- Zijn alle horloges ook echt met de hand gemaakt?
-Ja! Alleen het horlogekastje wordt ingekocht. Het ontwerp en het maakwerk zijn onze verdienste!
- Zijn dit alle sieraden die er in de webshop staan?
-Nee, in het atelier zijn nog meer modellen. Je kunt ze ook op locatie bij de kraam bekijken.
- Kan ik ook handgemaakte sieraden voor een trouwerij of bruiloft laten ontwerpen en maken? En worden deze ook verkocht?
-Ja hoor! Ook kunnen wij tevens de bedankjes voor al je gasten verzorgen.
- Wat zijn precies dromenvangers of dreamcatchers? En zijn die ook met de hand gemaakt?
-Dromenvangers of dreamcatchers zijn in principe bedoeld om als decoratie artikel in je interieur te hangen. Ze kunnen zowel los aan het plavond en plat tegen de muur gehangen worden. Ze staan bijvoorbeeld mooi in een serre, onder een overkapping, boven je bed in de slaapkamer, of in het interieur van je huiskamer en zijn uiteraard door ons met de hand gemaakt!
- Wat is het verschil tussen een sleutelhanger en een tassel?
-Sleutelhangers kunnen behalve aan je sleutelbos of fietssleuteltje, ook aan je tas als tashanger gedragen worden, maar kunnen eveneens als korte of langere variant aan een mooie tak voor het raam, of in het interieur gehangen worden. Mensen kopen deze ook wel als tassel voor hun (wind)hond om de halsband op te leuken.
- Zijn er ook slippers of flip flops in de webshop te koop?
-Wanneer we slippers tegenkomen die geschikt blijken om op te pimpen, zijn deze in het voorjaar en de zomer in de webhop te vinden.
- Zijn er ook andere dingen te koop en te zien als alleen maar de sieraden?
-Ja er zijn ook andere dingen te zien zoals: dromenvangers, suncatchers, decoratie hangers, slippers, baby en kinder artikelen zoals speenkoorden, honden artikelen en wat er zoal meer op ons pad komt.
- Wat zijn materialen en benodigdheden?
-Alles wat je ervoor nodig hebt om een sieraad in elkaar te zetten en eventueel extra kan gebruiken.
- Is het materiaal in jullie sieraden nikkelvrij?
-Wij kopen onze materialen als nikkelvrij in. Maar omdat de meeste groothandels ook via andere wegen als alleen Nederland inkopen en wij ook buiten de groothandel om onze inkopen doen, zoals beurzen en grote partijen bij andere leveranciers kopen, geven wij hier geen garantie bij dat het bewuste artikel geen nikkel bevat. We blijven hier liever eerlijk over.
- Is er ook de gelegenheid om een workshop te volgen en hoe gaat dit in zijn werk?
-Ja! Dit kun je doen door via de workshop pagina het aantal plekken in je winkelmandje toe te voegen en de kortingscode workshop in te vullen waardoor het systeem geen verzendkosten berekend. Je kunt hiermee een aanbetaling voor 10 euro p.p. doen en hebt zo de datum en plek voor de workshop gereserveerd. De 10 euro wordt tijdens de workshop zelf verrekend van het nog resterende bedrag, die je tijdens de aanvang van de workshop betaald.
-Note: uiteraard mag je het volledige bedrag ook van tevoren overmaken en dan heb je tijdens de workshop geen omkijken meer naar een betaling die nog gedaan moet worden.
-Je kunt je plekje ook telefonisch reserveren (waarop je dit via de mail die je van ons toegestuurd krijgt dient te bevestigen), via de contactpagina, of te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl. Je kunt een workshop volgen in het atelier op de bovenste verdieping, maar wij kunnen ook in een straal van 20 kilometer bij je op locatie komen.
- Kan ik ook mijn kapotte sieraden laten repareren en zijn er tips om mijn sieraden mooi te houden?
-Wij repareren ook je sieraden! De prijzen hiervan staan in de rubriek reparaties.
-Tips om je sieraden zo lang mogelijk mooi te houden zijn o.a. dat je de sieraden NOOIT in contact moet laten komen met vocht zoals: douchen, zwemmen en s' nachts af moet doen in verband met zweten. Parfum of bodylotion zijn een aanslag op je sieraden, evenals de schoonmaak die nou eenmaal iedere dag terugkomt en waarbij je je sieraden dan beter even af kunt doen. Verder is het bij bepaalde sieraden belangrijk dat je ze plat weg legt.
-Materialen die wat geoxideerd zijn kun je vaak met een zilverpoetsdoekje weer mooi oppoetsen.
Misschien vindt je het leuk om je hieronder aan te melden, of iemand anders uit te nodigen, voor de gratis nieuwsbrief?