Klachten & Retouren
KLACHTEN & RETOUREN.
-Natuurlijk heb je vanzelfsprekend 3 maanden garantie op je aankopen! Maar ook na deze periode doen wij niet moeilijk over garantie! Het is vanzelfsprekend dat je de sieraden niet voor drie maanden koopt om dan vervolgens stuk te laten gaan en het zo weg te moeten gooien! Binnen de meer dan redelijke termijn van 6 maanden en als coulance bekijken wij het sieraad en zien wat er gemaakt kan worden. Als dit mogelijk is en niet door eigen schuld ontstaan is, dan repareren wij dit geheel kosteloos! Alleen de verzendkosten heen en terug komen dan voor je rekening! De rest betalen wij! Uitgesloten van gratis reparatie zijn artikelen die na lange tijd door b.v. zweet, schoonmaakmiddelen en cosmetische benodigdheden geoxideerd zijn.
-Bij gebreken aan een product dient dit binnen 7 dagen schriftelijk of via de mail bij Atelier Hobbekol gemeld te worden. De wettelijke garantie bedraagt drie maanden m.u.v. verkeerd of ondeskundig gebruik d.w.z. onzorgvuldigheid met materiaal zoals het gebruik van parfums/zeep producten op de huid en/of bijtende reinigingsmiddelen rechtstreeks op de sieraden of artikelen, verkeerd bewaren/wegleggen, waterschade, e.d. Klachten die hieruit voortkomen worden niet in behandeling genomen en de garantie komt in dit geval te vervallen. Wij repareren de sieraden kosteloos als deze binnen drie maanden kapot gaan, of dat er een ander gebrek aanwezig is! Is het artikel binnen deze drie maanden niet meer te repareren dan krijgt je het bedrag van aankoop plus de verzendkosten volledig terug, mits er van meerdere artikelen kopen sprake was dan komen in dit geval de verzendkosten te vervallen.
Recht van retour:
En toch kan het voorkomen dat je niet helemaal tevreden bent met je keuze en dan is er het recht van retour. Om gebruik te kunnen maken van dit recht dien je het volgende te doen:
-Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen zonder opgave van reden te annuleren (de z.g.n. afkoelingsperiode). Uitzondering hierop zijn artikelen die vanwege hychiënische redenen niet retour gestuurd kunnen worden als de verzegeling is verbroken! Bij het verbreken van de verzegeling is je bestelling definitief! Je hebt 14 dagen de tijd om je annulering schriftelijk via de contactpagina te melden of te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl. Als je mail door Atelier Hobbekol ontvangen is, krijg je nogmaals 14 dagen de tijd om je product daadwerkelijk retour te sturen. Je krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na aanmelding van je retourformulier of mail en vanaf binnenkomst van je retourzending teruggestort. Mits het product niet is gedragen en in goede orde is ontvangen. Is er sprake van zichtbare sporen van het dragen van de sieraden, dan bekijken en beoordelen wij dit en worden de kosten die hieruit voortkomen, van het retourbedrag afgetrokken. Enkel de kosten voor retour vanuit je huis naar Atelier Hobbekol zijn voor je eigen rekening. Deze kosten zijn minimaal €4,85 brievenbuspakje en maximaal €7,65 pakketpost tot 10 kilo. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van PostNL. Indien je gebruikt maakt van je herroepingsrecht zal het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. (Telefonische retouren worden niet geaccepteerd!) Als de producten gedragen of beschadigd bij ons aankomen, wordt er een redelijk bedrag naar gelang de schade vanaf getrokken! Producten dienen dus onbeschadigd en ongebruikt teruggestuurd te worden. Als de producten gedragen of beschadigd bij ons aankomen, wordt er een redelijk bedrag naar gelang de schade vanaf getrokken! Producten dienen dus onbeschadigd en ongebruikt teruggestuurd te worden. Artikelen waarvan aantoonbaar meer dan noodzakelijk gebruik is gemaakt, vallen hiermee onder waardevermindering en deze schade zal naar alle redelijkheid worden verrekend, op het oorspronkelijke terug te betalen bedrag!
Speciaal ontworpen en gemaakte sieraden vallen onder maatwerk en dus buiten het retourrecht en kunnen daardoor NIET teruggenomen worden! Mocht er een maand na je schriftelijke reactie (of via de mail) door Atelier Hobbekol geen retour zijn ontvangen, dan vervalt het recht op retour!
Via deze link kun je het retourformulier van het recht van retour downloaden.
-Als een artikel binnen de retourtermijn retour gestuurd wordt, betaald Atelier Hobbekol het betaalde aankoopbedrag plus de verzendkosten volledig terug! Terugzending hiervan komt echter voor kosten van de klant. De kosten bedragen tenminste €4,85 brievenbuspakje of €7,65 pakketpost tot 10 kilo of naar eigen keuze verzekerd verzenden. De retourzending dient met alle geleverde toebehoren en (het liefst) in dezelfde verpakking of anders in ander degelijk stootwerend materiaal verstuurd te worden! Dit om de kans op beschadiging tijdens het versturen/vervoer te verkleinen. Komt het toch beschadigd aan dan is Atelier Hobbekol gerechtigd om een deel van de prijs voor het terugbetalen hiervan af te trekken (de z.g.n. restwaarde). Terugzending is voor risico van de koper en bij zoekraken is Atelier Hobbekol niet aansprakelijk! Wordt echter een deel of een enkel artikel van een gehele bestelling teruggestuurd, dan vervalt de verplichting voor Atelier Hobbekol om de verzendkosten terug te betalen. Dan wordt er alleen datgene wat het artikel heeft gekost binnen 14 dagen terugbetaald. Ook geldt dat als er voor boven de 50 euro gekocht wordt en er worden enkele artikelen retour gestuurd de verzending NIET meer gratis is omdat er dan beneden deze 50 euro besteed is en de verzendkosten die door Atelier Hobbekol gemaakt zijn met het retourbedrag in mindering gebracht zullen worden van het retour te betalen bedrag!
-Terugbetaling geschiedt met hetzelfde betaalmiddel waar de aankoop mee gedaan is. Dit betekend dat als de consument een aankoop met een tegoedbon of cadeaubon heeft gedaan er ook op deze manier met een bon terugbetaald wordt. Dit geldt ook voor artikelen uit de uitverkoop tenzij anders vermeld. Het bedrag wat je in de uitverkoop hebt betaald krijgt je terug en niet het bedrag wat er op dat moment voor gevraagd wordt als je iets retour stuurt. Andersom heeft de klant wel de keus om een bon i.p.v. geld terug te krijgen. Dit is een eigen keuze!
-KLACHTEN: We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar: info@atelierhobbekol.nl. Leidt dit niet tot een oplossing dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet ergens anders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de europese unie.
INTERNET OPLICHTING:
Er is tegenwoordig een toename van internetoplichting!
Check op: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html van 'Politie meldpunt internetoplichting', naar negatieve meldingen van webshops!!
En volg je onderbuikgevoel! Iets wat te mooi lijkt om waar te zijn, is dit in de meeste gevallen ook niet!
-LET OP! Er zijn op internet verschillende nep webwinkels te vinden die onze sieraden aanbieden en te koop aanbieden. Dit gaat NOOIT via Atelier Hobbekol en het gaat hier dan ook om OPLICHTING! Je zult als je betaald, je geld kwijt zijn en het sieraad nooit ontvangen. Je kun er wel zeker van zijn dat gekochte artikelen via de webshop van Atelier Hobbekol zullen aankomen!
Verder verwijzen wij je graag naar de algemene voorwaarden voor een uitgebreide uitleg over alle rechten en plichten die jij, maar waar ook Atelier Hobbekol zich aan dient te houden!